tisdag 29 december 2015

Snart Nyår.

Ännu en dag med vackert väder.
Kallt är det så det biter i kinderna men så fantastiskt!!

Tjejerna har varit lite trötta efter jul och mys/busträff med kompisarna igår så det blev en lugn dag idag med en promenad i skogen och slappa hemma. Har faktiskt inte gjort ett dyft idag förutom handlat till nyårsafton.
På tal om det, tänk på våra älskade hundar och alla andra djur med.
De som har haft en hund som är rädd för fyrverkerier och/eller åska vet vad jag menar.
Det är fruktansvärt att se sin bästa vän lida och vara panikslagen!!
Av alla hundar som har passerat i mitt liv så har jag tack och lov bara haft en och det var min mammas och pappas dvärgschnauzer som var rädd för åska, raketer smällare fyrverkerier mm. Hon kunde känna av när det skulle bli åska långt innan vi visste att det skulle åska.
Det finns hjälp att få av veterinären och i välsorterade djuraffärer och man kan träna till viss del men....

Det är fint med fyrverkerier, det tycker jag med men snälla skjut bara vid tolvslaget om ni måste skjuta alls.



Ha en skön helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar