torsdag 31 december 2015

Sista minuten tips

Nu är det inte många timmar kvar innan det börjar smälla ordentligt.
Jag tänkte dela med mig av några sista minutetips.
Mina hundar är ju inte rädda för fyrverkerier eller åska, men man vet aldrig de kan bli rädda när som helst ändå och då är det ofta klipp.
Så jag brukar se till att ta en lång promenad på fm och på em bombarderar jag tjejerna med olika nosövninga, godis i eller under burkar, i en handuk eller bara utlagt lite varstans i ett rum allt för att få dem trötta till kvällen. En trött hund reagerar inte lika mycket.
Att de är mätta och belåtna hjälper också.
När det börjar smälla låtsas jag som inget, att det är helt ok.
Detta har hjälp mig i många år men som sagt man vet aldrig.
Lite bilder, inte de bästa jag har tagit men ändå :)



 Vissa tar godissök på största allvar :)
En godis råkade hamna under bokskåpet, Alma och Sonja skulle inte lägga ner så mycket energi på en godis när hela köket är fullt av gömda godisar, men Lilly ja hon kämpar på!


Gott Nytt År!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar