lördag 12 december 2015

Hundmässan!

Jag måste bara få lätta mitt hjärta.....brukar väl inte skryta över mina hundar men idag ska jag faktiskt ta fram min brittiska ådra ( ok de skryter inte heller så mycket men det är lite mer ok i Enlgland så jag får skylla på det ;)
Min fina underbarar Lilly!
Min egen uppfödning;
Howsweet Love Is All Around
Hon är helt fantastisk!!

Vi startade ju tidigt idag redan kl 07,15 satt vi i bilen tillsammans med fina Therese för en tripp till Hundmässan.
Varför valde jag just Lilly till det här uppdraget att få representera Fransk Bulldogg i rasmosnter?
Jo för jag har sett henne i alla möjliga olika miljöer och hon tar allt med ro, älskar alla och då menar jag alla!!
Så min tanke var att testa henne i en sådan stressande miljö som det är på hundmässan, trångt, massor med olika hundar och massor med olika människor.

Vi gick själva ett tag jag och Lilly.
Min lilla skrutta gick fram till alla möjliga människor, in i montrar och fjäskade mm.
Vid ett ställe satt en dam på golvet och vilade sina ben......fram traskade Lilly (min blick var fäst på helt annat håll så jag hann inte med) hon hoppar upp i knät på damen och börjar gosa, damen i fråga blev överförtjust.
Ja det är Lilly!
Mitt hjärta fylls av kärlek!!

Vi stå vid ett bokbord, Therese tittar på böcker,  jag och Lilly står lite på sidan, brevid oss sitter en cp skadad man i rullstol. Han blir jätteförtjust i Lilly och frågar om han får klappa henne. Så klart han får ( men mina tankar är, hur fixar hon det här?! Hon har aldrig sett en rullstol förut,  varför tänker jag så?)....Hon fullkomligt älskar honom och han henne!! Mitt hjärta fylls av kärlek!!
Nästa stopp blir när några barn får syn på Lilly och bara vill hälsa. Ok säger jag men börjar känna en viss oro...ska hon orka hela dagen?
Från början 5 barn med föräldrar som sitter på golvet mitt i mässan och Lilly pussar och charmar alla, det samlas fler och fler runt henne, hon pussar och gosar med alla!
Mitt hjärta fylls av kärlek!!

Nästa stopp: rasmonter kl 12,0-13,30
Fullt med folk som vill klappa, gosa om mysa med Lilly och hon hänger på men på slutet är hon sååååå trött!!
En liten storry från monter måste jag bara ge er:
Ett par kommer fram med en liten flicka ca 6-7 månader, så söt i sina rosa kläder. De frågar om de får hälsa på Lilly; så klar de får men en sådan liten människa har Lilly aldrig träffat säger jag. Inga probelm de håller fram lilla söta bebisen och Lilly blir nog lite kär, pussar och myser med denna lilla tjej, tittar så när hon går....
Mitt hjärta fylls av kärlek!!

Åååå vad jag önskar att jag hade kameran med då!
Jag blir mer och mer förundrad och stolt över min fina störtsköna Howsweet Love is all around; Lilly!!

Jag han med att pratar lite med min gamla lärare Anders Hallgren och göra av med lite pengar förstås:)
Nu sover de alla 3 vid min sida <3
Fotona är tagna av Therese.
Tack vännen och tack för en trevlig dag!!








Just love her so much!!
Min lilla underbara Lilly <3

4 kommentarer:

  1. Det var verkligen roligt att åka tillsammans! Lilly är verkligen underbar! Du har all anledning att vara stolt
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Ja vet du jag är så stolt över den lilla tjejen <3
      Kramar!

      Radera