torsdag 30 april 2015

Valborg...

Men vänta nu....vart tog April månad vägen?!
Helt plötsligt är det sista April med det obligatoriskt kalla, blöta vädret, majbrasor och fyrverkerier.....

Vi gör som förra året, lite tråkigt kanske men väldig skönt nämligen håller oss hemma inne i värmen med familjen. Fyrverkerierna ser vi hemmifrån...som tur är reagerar inte tjejerna på fyrverkerier men man vet aldrig de kan reagera fast de inte har gjort det förut.

Den här veckan har jag masserat frallorna Torsten och Berta igen.
En ny massagehund som jag verkligen tyckte var roligt att massera var Zindy en mexikansk nakenhund.
Jag har ju klappat och gosat med nakenhundar förut men att massera en var en upplevelse!!
Dels är de en urhund så de är inte altid så "tillgängliga" och så är det ju helt annorlunda att massera en hund utan päls.
Vi använder ju såklart inte massageolja utan utnyttjar fettet från hunden som den utsöndrar när vi masserar så jag var lite fundersam hur mycket fett som jag skulle kunna "få fram" under massagen, men det var inga problem.
Vi blev jättebra kopisar jag och Zindy!
Matte Anne blev minst sagt förvånad över Zindys positiva beteende mot mig :)

Vi pratade mycket på massagekursen i helgen om just det att det är så fantastiskt vilken reaktion man får från hundarna fast  hundägarna kanske upplever att vi inte gör så mycket men vi sätter igång en hel massa reaktioner i kroppen som senare visar sig ofta blir hunden jättetrött efteråt, inte en vanlig trötthet utan mer avslappnad, därför är det så otroligt kul med all positiv feedback från alla mattar/hussar och hundar!!!


 Urmysiga Zindy!!


Trevlig Valborg!!

2 kommentarer:

  1. Du är så oerhört duktig!! Inte konstigt att hundarna vill vara nära dig. Du är så lugn o h trygg.
    Saknar att träffas sådär ofta som vi gjorde förut. Men snart, kanske <3
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!!
    Jag saknar också att våra träffar!! Snart är det lite lugnare för oss båda, då får vi ta oss i kragen :=)
    Bamsekramar!!

    SvaraRadera