lördag 18 april 2015

Läser och läser...

Dagen har jag tillbringat nere i mitt kontor med näsan i massageböckerna....Jag har varit där hela dagen men min hjärna har varit på alla möjliga andra platser än just där....
Helt otroligt att man helt plötsligt kommer på saker som man bara MÅSTE göra nu..... Det kan vara att vattna blommorna (mina blommor är verkligen inte vana att få vatten en speciell dag) hänga tvätt (fast min man har sagt att han gör det lite senare) städa i hundrastgården (fast jag gjorde det så sent som igår em) laga mat (återigen fast min man sa att han fixar det) mm.
Jag tycker det är jättespännande och kul att läsa om hundens anatomi, innervation, stresspunkter, leder och ledvätska; vad de innehåller, brosk och vad det innehåller, kontridikationer, idikationer, smärta, stress mm. mm. mm.
Men det är något med det där att plugga till en skrivning som gör att det liksom låser sig!!
Varför?!!

Ja det fixar sig nog om inte nu så till hösten :=)
Bjuder på några vackra bilder från Bergkvara och havet..
Saknar verkligen havet speciellt nu på våren det är något med ljuset som är helt fantastiskt.









Imorgon sitter jag med näsan i böckerna igen.....Hoppas bara min hjärna är med mig då!!!

2 kommentarer:

  1. Ja, tänk när jag hälsade på dig och hundarna nere i Bergkvara med älskade Lydia. Vilket härligt minne. Det var verkligen underbart!!
    Även då hade vi vackert väder.
    Lycka till med pluggandet
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Visst var det underbart! Jag kunde sitta i en timme på en stor sten och stirra/glo ut mot havet medans hundarna busade, ibland satte de sig brevid mig och glodde ut mot havet de med :=)
    Kram <3

    SvaraRadera