lördag 21 mars 2015

Sol och snö...

Ja då var det snö ute igen men solen sken från en blå himmel.
Jag och sonen tog en jättemysig promenad med Alma, Sonja och Lilly idag.
Vet att jag har skrivit det förut men jag uppskattar så mycket att sonen fortfarande vill följa med ut på skogspromenaderna med tjejerna.
Vi pratar om allt möjligt, det rör sig mycket i en 11 årings hjärna :)

Efter det så pluggade jag lite igen...
har problem med ursprung, fäste och vad de olika musklerna gör.....det är inte så logiskt som man kan tycka, så just den delen är nog bara att nöta in. Jag kan var de olika musklerna sitter och heter på latin, alla de olika skelettdelarna sitter också och alla andra konstiga latinska namn för inte tala om alla olika tillstånd men det börjar också sitta hyggligt men INTE som sagt ursprung, fäste och funktion.

Men nu har jag bestämt att inte hänga upp mig på det. Om jag inte klarar provet så kan jag ju göra om det i höst. Jag känner att jag måste släppa lite nu för det som är viktigast är min familj och mina hundar som ju såklart får lida när jag alltid ska massera hundar eller plugga, men det är jättesvårt eftersom jag har sådan prestationsångest och mitt självförtroende är ju kanske inte det bästa och jag vill det här så MYCKET det är så förbaskat KUL!! 

Men allt ordnar sig:)










Ha en skön lördag kväll!!

2 kommentarer:

  1. Vännen, du är ju SÅÅÅ duktig! Inte behöver du ha ångest. Låter dessutom som du har bra koll på det allra mesta.
    Vad härligt att grabben vill hänga med gamla mamsen. Här hemma var den tiden över för flera år sen. Men cirkeln brukar ju som bekant gå runt....och de kanske vill ut med mig nån gång. Typ när de själva får barn.
    Kram, kram!!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Kram tillbaka!!

    SvaraRadera