söndag 1 mars 2015

klövjeväska

Sonja älskar ju skogen och kan springa hur långt som helst. Problemet är att hon tappar fokus på oss andra och tar jättestora lovar själv ut i skogen när vi är på våra promenader. Hon har också väldigt bråttom när vi går i koppel. har använt långlina i skogen och det har funkat bra men när jag har testat att plocka bort linan är hon på språng igen är lite rädd att hon ska stöta upp djur på sin lilla tur.Hon kommer alltid tillbaka men..
Så jag tänkte att nu ska hon få testa en klövjeväska på promenaden.
I den har jag lagt små vikter som man ökar efter hand. Varför inte låta henne bära sitt koppen, vattenflaskor ja vad som helst.
Faktum är att det faktiskt hade en inverkan på henne, hon var mycket lugnare idag när vi var i skogen.
Jag köpte en billig väska på Hööks bara för att testa och det verkar ju funka som jag har tänkt :)
Nu myser vi och tittar på femmilen på Tv, ute vräker snön ner. Tur att vi var ute tidigt i morse innan snön kom.
 Mina älskade tre!! <3


En skön söndags eftermiddag till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar