fredag 27 mars 2015

Fredag igen!

Det är verkligen full rulle just nu.
Masserar för fullt, men faktum är att det ger resultat!
 
Börjar bli mer säker på mig själv och lyssnar mer på min magkänsla. Vissa hundar masserar jag kanske bara 10 minuter andra 45, allt beror på hunden, den bestämmer när behandlingen är klar och jag kan lova att ju mer man träffar hunden ju längre massage vill den ha!
 
Jag har också märkt att om jag småpratar lite med matte/husse under tiden (fast jag har full fokus på hunden, även om det inte syns) så slappnar de av och då slappnar hunden av.
Det kan nog vara lite spänt som matte/husse man vill ju såklart att hunden ska "sköta" sig och det gör den, de är individer precis som vi är och det är ju toppen!
 
Märker också stor skillnad på de hundar som jag har masserat flera gånger under en längre tid.
Det är också så kul med all positiv feedback jag har fått av deras mattar (kan ju tänka mig att det ser lite skumt ut när jag behandlar, för det ser ju ut som jag typ bara klappar/stryker lite på hunden )
 
Har lite ångest över att jag faktiskt inte har hunnit plugga någon teori den här veckan.....shit....men det löser sig nog, men som sagt praktik har jag gjort i massor.
 
Nu ska jag börja planera lite för valpträffen som vi ska ha på söndag. Åååå det ska bli så kul att träffa några av valparna igen!!!
Ok, de är ju inte direkt valpar längre men för mig kommer de alltid att vara "mina" valpar!! <3
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Tank vad kul med din massageutbildning. Helt perfekt med en hundmassör i närheten =) Vi blir gärna stammisar.
    Hoppas ni får en alldeles underbar valpträff imorgon. Njut!!
    Kram och åter kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!!
      Klart Lystra ska få lite massage <3
      Fick just mail från skolan...Tid för provet...2 TIMMAR, SHIT hur fixar jag det?!!!
      Kram!!

      Radera