fredag 17 mars 2017

Vår i luften!!!

Nu börjar våren närma sig!
Fåglarna sjunger, det börjar knoppa sig i rabatten och ljuset kommer tillbaka 😊

Jag älskar våren, man vaknar till liv igen och det märks på hundarna med.

Det är så härligt i skogen nu, man bara väntar på att det ska börja gönska.
Det som jag tycker är minder trevligt med värmen är att ormarna vaknar till liv.......ni som har följt mig ett tag vet att jag är mindre förtjst i just ormar ( och fästingar 😝 )
Jag hörde av en jobbarkompis att de redan har sett huggorm.......lite väl tidigt tycker jag ( jag vet att de är bra att de finns, äter sorkar, råttor mm och att de är lika rädda för mig som jag för dom men.....nej tycker inte om dom tyvärr)
Bara att ta på sig gummistövlar. Jag är faktiskt mest rädd för hundarnas skull!!

Bilder från dagens promenad.



 Där Lilly är där är Rex och tvärt om 😊


 Leta godis i träd, så enkel aktivering och så roligt för hundarna!!
Vår i trädgården.
En riktigt skön helg önskar vi er alla.
Imorgon ska jag bada och klippa en pudel, det blir spännande!

2 kommentarer:

  1. Så härligt och snöfritt det ser ut ! Är i Västerbotten och plumsar i djup blötsnö å längtar hem till den riktiga våren!
    Fast snö är ibland bra med.
    Men huggorm kan vi låta bli att möta på nära håll. Det är såna som bara är fina på kort och film
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, ormarna får gärna hålla sig undan :)
      Kramar!!

      Radera