lördag 11 mars 2017

Jo vi lever!!

Det känns som det var jättelänge sedan jag skrev nu.
Men veckan har bara försvunnit.
Förra helgen var jag ju i Stockholm på Hundfrisör utbildningen och resten av veckan har jag jobbat som en liten tok. Från början tänkte jag att jag skulle ta det lugnt med behandlingar den här veckan eftersom jag var borta i helgen, men det sprack ganska omgående 😊
Det blev några behandlingar av massage och laser som bara måste in för sin rehabilitering. Jag har börjat få remisser från veterinärer nu och det känns jättekul, men de hundarna bara måste få tid!

Dessutom har jag fyllt år ( inget man direkt firar i min ålder tycker jag men min familj är av en annan åsikt så ikväll blir det lite god middag)
Fick väldens bästa present av min man och son. De har bokat en "trädgårds konsultation" med en trädgårdsmästare från Plant Marknaden i Lindesberg. Ni som är lite trädgårdintresserade vet kanske att Plant Marknaden i Linde är väldigt bra. Folk åker från hela landet hit för att besöka den.
Jag blev så glad och överraskad, tänk jag får en trädgårdsmästare i 2 timmar som går runt här i min trädgård och ger tips!!
Ska bli så kul!!

Det har ju varit fantastiskt vår väder speciellt idag, Jag och maken var ute med hundarna i skogen redan kl 08,00.  
Så underbart, helt plötsligt kom ett svanpar och flög över oss, så nära och så lågt, precis över oss. Nu är våren påväg!

Redan kl 10.00 kom min första behandling för dagen.
Laser på "min underbara valp" Ebbot. Kullbrorsa med Lilly. Han blev överlycklig att träffa mig och det blev ju jag med 😍
Han är såååå lik mamma Alma både i utseende och temperament!
Han har nog skadat sig lite vid lek så han har varit lite halt till och från. Han har en liten svullnad på insidan av sitt vänstra  ben. Vi behandlade med laser idag och ska fortsätta behandla. Han är en goding och jag blir så glad när jag får träffa mina "valpar" igen och se hur bra de mår och vilka underbara mattar/hussar de har som älskar dom lika mycket som jag gör 💖

Efter Ebbot kom min frisör med två va sina hundar, en wachel/spriner spaniel och en Jack Russel för bad, klipp och trim(ryck)
Oj va nevös jag var......jag menar en hårfrisör hon vet hur man använder saxen! 
Balder, blandrasen skulle jag klippa ner ( det är en riktig stallhund) Hon föder upp riktigt fina hästar.
Det blev bad, fön och klipp på honom. Nästa hund var Basse Jack Russel, han skulle handryckas.......har aldrig ryckt en hel hund förut så jag var jättenervös men oj va kul det var: Basse var en riktig gentleman som bara stod på bordet och lät mig hålla på, fast han tyckte det var jättejobbigt ( men jag tror de tycker det är skönt att bli av med pälsen som ska bort)
Jag skulle ha ryckt en till av hennes hundar man han har råkat skada sig lite så vi bestämde att vi väntar med honom.
Jag tycker Basse blev riktigt bra för att vara första gången. Man går in i en liten egen "bubbla" och så börjar man rycka, men jag lovar att jag kommer att känna av det i mina fingrar i morgon, man använder muskler som man inte använder i vanliga fall 😅
Höll på att glömma att ta efter bilder på Basse. Det ska ju dokumenteras före och efter, praktikhundarna, men vi kom på det i sista sekund 😉

Lite bilder från idag.
 Fina älskade Ebbot 💗

 Balder före och efter

 Basse före

 Det här har jag ryckt med mina fingrar och än finns det päls kvar att rycka😊
 Efter bild i sista sekund!!
Nu ska jag mysa med hela min familj både två och fyrbenta i soffan!
Ni som läste bloggen förra veckan tänkte nog, nu har hon fått snurren helt. Jag och sonen bänkade oss framför TV;n för Lets Dance en vecka för tidigt.....men vi såg det igår!
Nu ska vi chipsa, dippa och mysa med mellofinalen....den går ikväll, det vet vi 💃
Ha en riktigt skön helg!!

4 kommentarer:

  1. Men ååh så fina de blev efter klipp och trim! Vad duktig du är redan!
    Tror jag har värvat en till trimhund åt dig idag. Får se om han ringer snart.
    Kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Det är så roligt det med :)
      Kramar!!

      Radera
  2. Det är spännande att läsa om allt nytt du håller på med 😊
    Du är duktig, väldigt fina bilder.
    /Elin thor

    SvaraRadera