söndag 19 mars 2017

Slapp skön solig söndag

Vaknade tidigt, solen skiner så underbart.
Fixar kaffe och en macka, när vi sitter och fikar så ser vi en ekorre som sitter på en av fågelholkarna. Vi har skogen precis bakom huset och kan sitta och titta  på skogen genom vårat köksfönster.
Jättekul att följa årets växlingar, vår, sommar, höst och vinter.......nu satsar vi på våren!
Ut med hundarna på en lång promenad i skogen. Efter det har vi varit ute nästan hela dagen. Det kliar i fingrarna, vill komma igång i trädgården och växthuset nu men det är lite tidigt ännu fast man kan ju plocka lite, klippa ner gamla växter mm.
Vi satte upp några fler fågelholkar med.
Det blev  fika ute i solen, underbart!!
 Hundarna speciellt Alma ligger gärna och solar sig, hon älskar solen och kan ligga och sola sig hela dagen 💖
Nu sover de vid mina fötter helt slut efter en heldag ute.

Jag har sått lite med tomater, chili, paprika och melon är det jag sått ännu så länge. Förra året var första gången jag sådde melon, trodde inte det skulle bli något men oj va mycket meloner jag fick!
Hoppas det blir lika i år.


 Ekorren satt på holken skulle skala kottar, eller inte 😉

 Sol, sol strålande sol 😎





I går badade och klippte jag en underbar liten dvärgpudel vid namn Olle. 
Det är faktiskt riktigt kul att få klippa och bada hundarna. Man går liksom in i en liten bubbla, helt plötsligt har det gått några timmar och framför sig står en "ny" hund 😊

 Olle före bad och klipp.

 Och efter
Nu hoppas vi att det fina vädret fortsätter men det börjar mulna på lite här, fast det gör inget, vi har ju haft en riktigt skön söndag, det behövdes.
En skön vecka önskar vi er alla!!


2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med våren! Underbart att va ute!
    Så väldigt fin Olle blev! Vad duktig du är!!
    Kramen!

    SvaraRadera