fredag 5 februari 2016

Så tacksam

Jag är så tacksam för att jag får åtminstone till viss del jobba med hundar.
Det ger så mycket energi och kärlek tillbaka!

Varje gång jag masserar eller jobbar med "problemhundar" blir jag lika imponerad över hur tydliga de faktiskt är.
När jag masserar så berättar de alltid var problemet sitter bara du är lyhörd och fokuserad på dem. Och nästan alltid är det inte där man tror problemet sitter utan någon annanstans.
Jag försöker småprata med husse/matte för att de ska vara lugna och överföra den energin på hunden men mitt fokus är på hunden.

Idag tex masserade jag en hund som har haft ett litet diskbråck på TH 2-3, mellan skuldran kan man säga. Och en pyometra, livmodersinflammation, vilket slutade i operation.
Min tanke var att hittar jag något så bör det sitta bak med tanke på operation av livmoder och diskbråck fram som ofta sätter sig som en kompesation i bakpartiet.
Men nej mjuk och fin bak, såklart en reaktion vid diskbråcket (masserar aldrig rakt över ett diskbråck men runt om) men det hade jag räknat med.
Fortsätter bahandlingen och när jag kommer till sista tassen vänster fram så talar hon tydligt om att här är något som inte stämmer. Troligen sviter av snebelastning efter allt med evt artros i capralleden.

Det hade varken jag eller matte räknat med. Hon har aldrig varit halt eller på annat sätt visat på smärta där.
Fantastiskt eller hur!!
Fick massor med pussar av den här lilla damen i slutet av behandlingen.
Älskar mitt hundjobb!! :)
Trevlig Helg!!

2 kommentarer:

  1. Ååh, tänk att du fick hjälpa tiken!! Så underbart
    Förstår att du är lycklig över att få jobba med hundar!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är tacksam och vilken lycka det var för henne <3
      Kram!!

      Radera