fredag 19 februari 2016

Kaia

Idag har jag bla masserat ursöta Kaia.
Hon är en kinesisk nakenhund på lite drygt 7 år.
Jag har skrivit lite om henne tidigar.

Kaia hade diskbråck och livmoderinflammation i höstas så hon har varit med om en hel del besök hos veterinärer med en massa prover mm. Inte undra på att hon blir lite misstänksam.

Men hon är en liten dam med intergritet.

Hon kommer in och säger:
Bara så du vet så ska jag kolla av dig först (hon har som sagt varit här förrut)
Jag säger: ok vännen kolla av mig så mycket du vill.
Sedan säger hon: du där, hallå massören, där är godiset!
(hon vet att det står en skål på bordet och hon visar var)
Jag säger: Vännen du vet att du får godis när vi är färdig med massagen.
Hon säger: ok då sätter vi igång!
Och jag börjar massera, hon blir mer och mer avslappnad, gäsp efter gäsp. Inte avledande utan avslappnad.
Åååå va jag älskar att jobba med hundmassage!!
Önskar jag kunde göra det på heltid.

Visst är hon söt!!

Nu jobbar vi med massage för att hålla musklerna mjuka och få igång blodcirkulationen. Vi kommer också att börja med viktmanschetter för att bygga lite muskler.
Ni kan följa Howsweet Hundmassage & Rehab på facebook.

En riktigt skön helg önskar vi er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar