onsdag 24 februari 2016

Aldrig som man planerar

Jag har skrivit det förut men är det något jag har lärt mig under alla mina år med hundar och i synnerhet sedan jag startade upp min lilla kennel så är det att det blir aldrig som man planerat. Man planerar in i minsta detalj men så händer något som gör att hela planeringen faller, bara att planera om igen  men det är lite av charmen :)

Som nu tex; jag har ju räknat med att Sonja skulle börja löpa i februari. Jag brukar lägga vita handdukar i hundsängen när det börjar dra ihop sig då ser man direkt om det är löp pågång, eller? Så det hade jag gjort. Hon började svullna upp i baken men inget blod. De andra började bli intresserade av henne. Hon började ställa upp sig och då började jag fundera, testade med toapapper men inget blod, tog en tops och jovisst en liiiiten ljusröd droppe. Ringer min uppfödare som ska ta den här kullen, hon skulle ha haft en kull i somras efter Sonja men tyvärr blev det inte så, som sagt inte som man planerar.
Hur som helst ilfart till uppfödaren för parning och visst var Sonja i höglöp!

Ja det var det det :)
Nu håller vi tummarna att det blir valpar den här gången.
Men som sagt det blir aldrig som man planerat så jag är ödmjuk inför framtiden.
 Sonja som valp.
Ja nu får jag hålla tummarna för Lilly för nu börjar jag bli riktigt valpsugen!
Lilla Lilly!
Och alla hennes syskon <3

Förutom det så lyckades jag inte riktigt undkomma bacillerna från min man och son så här ligger jag i en riktig förkylning.
Men som tröst har jag tre härliga sängvärmare i sängen.
Vi har en 180cm bred säng men alla tre ska ligga precis brevid nästan på mig :)

2 kommentarer:

  1. Ja tänk, vad spännande det kan bli!! Haha!
    Planera är nästan ingen idé.
    Nu håller vi tummarna
    Kram på er!

    SvaraRadera