lördag 13 december 2014

Stora Stockholm

Idag var det dax för en tur till Älvsjö och Hundmässan med bästa Therese!!
Vi hade en underbar dag!!
Bara mys, MASSOR med hundar och galet mycket shopping, eller shopping och shopping, vi fick massor med gratisprover. Fast det är klart lite handlade vi faktiskt :)

Vi tittade på heelwork och freestyle med hund. Så fantastiskt att se kontakten mellan hund och förare man blir rörd....
Hundparaden var också jättekul att se!

Sedan var det dax för lunch, lite sushi, mums!!

Min nya kärlek är ju som jag har skrivit förut rasen chodsky pes. Therese är också lite sugen på en liten pes. Gissa om vi gosade i deras rasmonter!!
Det är en Tjeckisk ras som inte är FCI godkänd i Sverige ännu, så man får importera från Tjeckien eller något annat land där den är godkänd. 
Förhoppningsvis är de snart godkända även här.
Den ser ut som en liten schäfer, är en frisk ras, älskar barn, älskar att jobba med nosen åååhh det gillar jag, vaktar men bara "talar om att någon kommer", har en tydlig av och på knapp.

Har ju länge tänkt att jag ska ha en ras till i kenneln men inte riktigt hittat vad jag har sökt.....tills nu!!
Måste undersöka den här rasen mer för ett litet frö är sått att kanske importera en liten pes!

Tyvärr glömde jag kameran så jag fotade med mobilen och det blev inte toppen direkt..






 En ny Rysk ras som jag inte ens kan uttala namnet på :)

 Min nya kärlek...
 En underbar liten pes tik!!

 Vilket huvud...Så söt!

 Istället för julbock!!


Ja lite av vad jag kom hem med :)
Trevlig helg!!

2 kommentarer:

  1. Ååh, vilken härlig, lyxig dag det blev. Tack snälla underbara för att du ville dela den med mig.
    En Chodsky måste det bli en dag. De är underbara!
    Jag hakar på till Tjeckien any time :-)
    Sov sött
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv vännen!!
    Vi får ta en tjejtripp till Tjeckien :)
    Kramar!!

    SvaraRadera