lördag 27 december 2014

En lugn och skön Jul!!

Då var Julen över...
Vi har haft en underbar Jul med min far och min moster.
Tyvärr vi fick slänga ut vår fina gran idag för den har vält två gånger bara så där utan att någon har varit i närheten....inte ens hundarna, konstigt!!

Lilla Lilly tyckte det var jättespännande med alla klappar under granen. Hon till och med plockade ut ett av alla paket på morgonen och började öppna det. Tror ni vi blev minst sagt förvånade när maken sa.... Hon har tagit sitt paket!! Ja tänk det hade hon, av alla som låg under granen tog hon sitt eget!! Säkert bara en ren tillfällighet men ändå!!


Julafton var vi som sagt hemma , men juldagen var vi hos pappa och åt Engelsk julmiddag med kalkon, Yorkshire pudding, Christmas pudding mm.
Älskar Yorkshire pudding....Christmas pudding kan jag vara utan :)  men är det Engelsk jul så är det (min pappa är från England) Christams crackers hör också till. I dessa finns det förutom en liten present en krona gjord av silkespapper som man måste ha på huvudet hela kvällen :)


Idag tog vi en skön lång promenad i solen, jag, maken, sonen och tjejerna. Det var 10 grader minus så det bet skönt i kinderna.
Ååå va tjejerna tyckte det var roligt efter ett par dagar mestadels inne!!
Måste köpa ett till bra täcke.Jag har två Hurtta täcken och ett annat. Jag brukar byta mellan hundarna så de får turas om men det billiga glider bara runt. Alma och Sonja fryser nästa aldrig så jag tog av Alma täcket efter ett tag, hon frös inte ett dugg fast det var så kallt, men det är ju bra att ha.

















God fortsättning!!!

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder!
    Vad roligt med alla engelska traditionerna och maten. Kul med blandad kultur och tradition. Blir liksom rikare av att få del av variationen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätteroligt! Barnen tycker mycket mer om kalkonen än skinkan :)
    Kramar!!

    SvaraRadera