måndag 8 december 2014

Hundmassage delkurs 2

Nu är vi hemma efter 4 dagar på Axelsons Animal School.
Oj va roligt vi har haft Alma och jag!!
Nu är det på riktigt, full fart och massor med massage och teori.
Vi fick lära oss om skelettet, lederna, ligament, stresspunkter, stretching och mycket mycket mer!!
Alla namn ska vi kunna på latin...det ni..inte direkt mitt språk:)
Nu måste jag verkligen plugga för nästa gång börjar vi med ett teoriprov, hjääälp hur ska det gå?!
Det går nog bra för det är så otroligt intressant och spännande.
Helt underbara människor och lärare gör ju att 4 dagar bara flyger fram.

Jag körde emellan Ekerö och Lindesberg torsdag och fredag, men från fredag kväll bodde jag och Alma på hotell. Lite lyx måste man ju ha :)
Alma var så duktig även om hon var jättetrött de sista dagarna.

Denna gång var det med två elever från Norge, de hade varsin Chodsky pes. Jag har inte kommit i kontakt med den rasen på nära håll men jag blev lite kär. Det är en Tjeckisk ras som går under vallhundar. Så fin och vacker. Dessa måste jag ta och kolla upp närmare!

Nu är jag helt slut i kolan men på lördag om det inte är busväder åker jag och Therese till stora Stockholms hundmässa, det blir så kul!!

 Ska jag in i buren igen?
 Visst är hon vacker!!

 Man blir trött av att vara på kurs...
 Hallå vad gör ni därute?
 Så här ser det ut kaffe, cola, vatten och...godis :)


Bäst att läsa på så jag kan kolla så matte gör rätt :=)

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar du verkar ha haft. Mysigt.
    Ja, vallhundsgruppen har (i min smak) flera intressanta kandidater
    Så söt den var!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är hon söt!!
    Det var jätteroligt och mycket intressant :)
    Är så peppad nu!
    Kramar

    SvaraRadera