tisdag 28 oktober 2014

Inneträning

Idag har det blåst som bara den ute.
Det blev en kort prommis i skogen för att sedan träna lite inne.
Jag håller på med sitt, ligg, hit (då ska de komma in till min vänstra sida) 
Lite aktiveringsövningar funkar också. Håller på att lära Lilly att tvätta ansiktet och "give me five"

Jag har varit lite nere idag och tyckt att det har varit lite tråkigt därför blev jag så glad i kväll när jag tränade apporten med Sonja.
Hon går ju ofta omkring med tuggben eller leksaker och ska visa upp det, så jag har tänkt att hon måste kunna lära sig apportera.
Det har gått så där, hon tar den i munnen men släpper den direkt så jag har stoppat undan den i några månader men tog fram den idag.......och ikväll så bar hon den flera meter till mig och la den i min hand!!!!! :)


 Hur är det möjligt att den jättetungan får plats i den lilla trubbnosen?!!

 Ligg
 Apporten
 Inkallning med sitt/ligg på vänster sida.

4 kommentarer:

  1. Ååh, så roligt när det flyter på i träningen! Bra jobbat!!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Visst är det kul när det går bra.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vi har inte lyckats än med Ligg för Ebbot, på valpkursen igår skulle instruktören visa med hjälp av honom men när hon efter typ 10 min bara fått ner honom i någon typ av halv-liggande gav hon upp :P inte konstigt att det varit svårt för oss, varför ligga när man kan sitta?? :)

    SvaraRadera
  4. Ett tips Cissi. Ställ eller sätt Ebbot på ett bord eller en stol. Dra godiset ner "under" kanten på bordet/stolen då måste han lägga sig för att nå godiset. Så har jag lärt både Sonja och Lilly ligg. Alma däremot kör samma som Ebbot....Varför ligga när man kan sitta eller...Ligg du så sitter jag!! :)

    SvaraRadera