lördag 1 oktober 2016

Massor med valpbesök

Nu är ju valparna över 6 veckor och då är de redo att träffa lite olika människor.
Vi har haft en hel del vänner här både idag och igår för lite valpmys. Det är perfekt nu att börja socialträna valparna. Jag har medvetet väntat med at ta emot besök tills nu för valparnas skull. 
Valparnas mattar/hussar har ju varit här men annars har jag hållit det lite lågt, men nu börjar det bli dax.

Igår kom först Therese och efter  kom min goa jobbarkompis Camilla och hennes dotter för lite valpmys. 
Vilken lycka för valparna......mindre glad var Rex som inte riktigt förstår uppståndelsen runt valparna när han finns!!!
Lilla gubben :)

Idag har vi haft besök av Inger med make Lennart och deras dotter med barnbarn. Inger är ju pappa Torstens matte. Det belev ett glatt besök!! 
Tycker så mycket om Inger, hon är en fantastisk människa och hundvän!
De blev massor med valpmys. 
Tindra och Saga somnade i Ingers knä medans Bosse somnade i barnbarn (7år) Ellas knä. Helt fantastisk att se. Man blir rörd i hjätat.
Därefter kom en bekant till min man med sin familj från Västerås som har precis som vi haft storpudel förut men är intresserad av en fralla. 
En trevlig dag med massor av hundprat, valpmys och fika.
Det blev riktigt mysig valphelg, och jag måste säga att valparna har verkligen visat att de är trygga och framåt.

TACK alla underbara för leksaker och gosaker, valparnar har reana rama paradiset med allt!!
Farbror Rex har koll på leksakerna :)

Imorgon blir det en lugn dag. en liten tur till skogen men inget mer.......eller just jag ska avmaska valpar och börja träna valparna med halsband och koppel med.


 En uppsakattad present från Therese. Måste säga att Rex är en väldigt bra lekfarbror :)







Trevlig lördagkväll!!


2 kommentarer:

  1. Vilken helg ni haft!
    Tack snälla för att jag fick komma och kolla på raringarna! De är helt underbara! Och lilla "Ängeln" som bara är sååå söt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv vännen!! Så roligt att träffas igen efter alla valpar :)
      Kramar!!

      Radera