fredag 14 oktober 2016

Flytt

Så kom dagen, efter drygt 8 veckor var det dax för valparna att flytta.
Det har varit några intensiva veckor, speciellt de sista.
Man vet att dagen kommer och man vet att det är dax men hjärtat vill inte gärna släppa taget och då känns det extra bra när man har så bra valpköpare ( tycker egentligen inte om ordet valpköpare skulle vilja döpa om det till nya valpmamma/pappa eller nya familjen eller något i den stilen så nu kallar jag alla mina valpköpare för nya familjen)

Först ut var Saga. Åååå hon kommer få det så bra, om jag var hund skulle jag vilja hamna hos Anna-Carin!
Fick en helt underbar present av henne, TACK!!

Strax efter kom Bosses nya familj matte Maria och husse Lennart.
Kan säga att han har hamnat helrätt. Bosse kommer att äga kvarteret. Huset har massor med fönster från golv till tak där han, om jag känner honom rätt kommer ha stenkoll :)
Jag har redan fått medelande från dom att han har kollat in deras speglar och blev väldigt konfunderad över att det fanns en till Bosse på andra sidan :)

Tur för Tindra att hon har mamma Lilly, mormor Alma och lekfarbror Rex kvar för hon blev lite fundersam när Bosse åkte och hon var ensam kvar.

Nu har jag plockat undan valphagen, städat från golv till tak så nu börjar vi få tillbaka vårat hem igen. Det blir lite si och så när man har valpar men det är det värt!!

Hur som helst så lagar maken middag just nu, jag ska ta ett glas rött och njuta.

 Sista kvällen med syskonen!


 Så trött Tindra efter syskonen åkt <3
 Paketöppning, alla vill vara med!
 Klockren, helt underbar!
Tack Anna-Carin!!!
Lika eller?!
En kopia av Alma när hon var unghund :)

En skön helg önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Haha! Vilken skön och passande min Alma bjöd på där! De ser ju typ lika kriminella ut både hon och hennes gelike.
    Tänk att de flyttat nu. Asså, det är både skönt och tomt men ändå spännande och roligt. Och när de nya familjerna är bra och rätt så är det ju ändå lugnt liksom.
    All lycka till små puppisar
    Och kram till kennelmamman som njuter av fredagskvällen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, så lik min älskade Alma, hon är för go!!
      Kram!

      Radera