tisdag 11 oktober 2016

Veterinärbesiktning

Idag var det dax för veterinärbesiktning av valpisarna.

De har bara åkt bil en gång förut och det var en liiiten kortis runt kvarteret så jag var lite nervös för hur det skulle gå nu när vi skulle ut på en längre tur och dessutom en bit grusvärg.
Såg till att de hade lekt av sig så de var så där lite lagom trötta när vi skulle åka.

Jag åkte själv idag annars brukar jag ha någon som kör så jag kan sitta brevid men idag fick jag köra själv.
Placerade valparna i buren, in i bilen och tänk......inte ett ljud, de somnade alla tre :)

Hos veterinären blev jag sååååå glad, fick så mycket beröm för valparna. De har ju lite längre nos och bra näsborrar vilket veterinären påpekade flera gånger. 
En väldigt fin kull frallor med ett stort UA på alla tre!!
Inte ett pip när de fick spruta och chip.....jo Saga sa att det där kändes lite, när hon fick chipet inte sprutan, men det var nog mest för hon vill ha en åsikt om hur saker går till. Veterinären sa, precis som jag har sagt hela tiden. Henne ska ni jobba med, hon är smart, det är hon verkligen. 

Mina små chokladpraliner<3


Sedan var det lite bus med mamma, mormor och farbror Rex.
Rex har fått igång mormor Alma ordentligt :)
Och valparna fullkomligt ÄLSKAR honom.



Dax att knyta sig efter en lång dag!
Det kommer verkligen bli svårt att skiljas från Saga och Bosse, men jag har några dagar till att gosa med de små och jag har ju kvar lilla rara Tindra!!

2 kommentarer:

  1. Så fina de är, alla 3!
    Spännande med flytten också. Kommer gå superbra då de är så trygga.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag känner mig trygg. De små kommer få jättebra hem!!
      Kram!!

      Radera