lördag 15 oktober 2016

Extrem lugn lördag

Hade massor med tankar inför idag, tänkte träna Rex och börja klicka in Tindra.......
En tur till skogen med sonen och alla 4 hundarna var allt jag orkade är ganska slut nu, men det kommer fler dagar så vi passar på att ha en riktig myslördag istället.

Det blev Tindras första dag i skogen, vilken lycka för en liten valp!
Hon fick ju åka ryggsäck mest hela tiden. 
Undrar hur många valpar jag har burit i en ryggsäck på magen :)
Det har blivit några stycken genom åren.
Vet att jag har skrivit om det förut men jag skriver igen.
Ryggsäck är ett fantastiskt sätt att träna valpen med. De får upptäcka saker på ett tryckt sätt. Valpen har närkontakt med dig hela tiden. Du kan låta valpen gå en liten bit eller upptäcka saker i lagom takt. Är det lite kallt bäddar man bara med en liten filt, suveränt.

Måste också säga att Lilly har hämtat sig fantastiskt bra i kroppen. Man kan knappt ana att hon valpade för drygt 8 veckor sedan. Visst syns det på pälsen men i övrigt är hon i fantastiskt kondition. Tror det beror på alla timmar i skogen där hon fick träna alla muskler och massagen.

Nu ligger vi alla fyra på sängen. Hundarna sover och jag ska titta på en film tänkte jag så, myslördagen fortsätter, vi tar nya tag imorgon ;)

 Ursäkta, vänta lite är det verkligen meningen att jag ska sitta här när de andra får springa lösa?! 
Jag vill också vara med!!
 Lilly och Alma
 Tryggt med mamma första gången i skogen!
 Mamma städar.....
 Ett blåbär kanske?
 Ops!!
 Hmmm vad är det här?!
 Rex och Lilly
 Hej, jag heter Tindra och är i skogen för första gången.
Myslördag och filmtajm :)

2 kommentarer:

  1. Helt rätt att ta en lugn lördag!
    Jättefin är Lilly i kroppen! Otroligt fin! Ser visserligen bara på bild, men härifrån ser hon fin ut!
    Så söt hon är, Tindra!
    Längtar tills vi kan ses!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är riktigt fin i kroppen Lilly.
      Längtar också tills vi ses igen.
      Kram!

      Radera