torsdag 8 september 2016

Magknip och sorg

Ja nu har jag ju inte skrivit på några dagar och ni undrar säkert varför.

Här har vi sorg igen, lilla söta rara Tiger finns inte hos oss mer.
Lilla hjärtat han var minst från början och hängde inte riktigt med sina syskon.

jag själv har legat med magknip sedan söndag kväll. Min kära make och min underbara moster har haft valppass.
Valparna sover ju i vårat sovrum så jag har haft koll på de små liven med.
Men i tisdags eftermiddag märkte jag att Tiger började andan häftigt och ville inte äta. 
Min kära make ringde vet och åkte direkt till distriksveterinärerna i Lindesberg.
Måste återigen ge veterinärerna en eloge.
Den här gången Martin Wallin, en fantastisk människa som la ner sin själ för vår lilla 3 veckors Tiger ( det är inte många veterinärer som gör med en liten valp!)
Han konstaterade lunginflammation. Tiger fick syrgas ocg antibiotika. Lilla killen kämpade på men kl 01.30 inatt somnade han in.
Vad som orsakade lunginflammationen kan man bara spekulera i. Som Johan sa han var minst och orkade inte stå emot helt enkelt. Livet är inte rättvist alla gånger. Lilla Tiger ligger begravd på en solig plats i vår trädgård.

Som sagt själv låg jag till sängs medans maken tillbringade tid hos vet. Jag är verkligen tacksam för min familj, min far och min moster som hjälper till så mycket!!
Nu är jag på benen igen.

De andra små liven är det full fart på nu. De har fått börja smaka på fast föda och de älskar det , framförallt lilla fröken proppmätt :)

 Lilla söta Dancing Queen (lilla fröken proppmätt)
 Angel Eyes och Rock Me
 Ja vem är först till mellis?! Jo proppmätt :) 
Här vilar lilla söta Tiger!

5 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson8 september 2016 kl. 09:55

    Livet är outhärdligt tufft ibland...Så mycket sorg mitt i glädjen...Lille tiger har fått ro och du/ ni kan känna er nöjda med att ni verkligen gjorde allt som stod i er makt för att hjälpa den lille ! inte alla skulle kämpa så mycket och verkligen göra allt dom nu gör !!! Tänker på er. Styrkekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för de fina orden!!
      Kramar

      Radera
  2. Jag är verkligen ledsen för er skull! Och för familjen som väntade hem lilla Tiger om några veckor. Nu räcker det med sorg, tycker jag.
    Skickar i alla fall en stor kram till er alla!

    SvaraRadera
  3. Åh stackars liten....❤️Lider med er. Många kramar från oss!!❤️

    SvaraRadera