fredag 23 september 2016

Höstpromenad i skogen

Äntligen fick Lilly följa med på en skön promenad med Alma och Rex till skogen! Det var ett tag sedan men nu märks det att hon vill ut och är redo att lämna valparna lite längre.

Vi hade tänkt en tur till Rya och sandgropen men det fick räcka med "våran" skog denna gång.

Åååå va jag njöt av att få ha med alla tre i skogen igen denna härliga höstdag!

Hemma igen och förberedelse för tre behandlingar, två hundmasssager och en laserbehandling.
En av hundarna som jag behandlar är en draghund från Ryssland som kom hit i våras. När jag skulle behandla honom första gången gick det knapp att ta i honom,  inte för han var rädd utan han var så stressad och full av energi så han var mer över mark än på, jag kunde se spänningar i höftten men det gick knappt att ta i honom för han for runt som en torped. Nu gång nr 3 kan jag göra en helmassage på honom, han har spänningar i nacke som troligen kommer från höften men evt också från antingen ryck i koppel ( inte av nuvarande ägare eller stress). När jag började lösa upp spänningarna i nacken släppte allt och han la sig ner. En helt annan energi infann sig.
Man får gåshud över hela kroppen när något sådant händer, helt fantastiskt!!
Det är också så fantastiskdt kul när man ser mattar/hussar som verkligen jobbar med sin hund. Dessa två har gjort allt för denna hund och han har förvandlats från inga muskler till en jättefin och välmusklad hund.

Valparna frodas och nu händer det saker hela tiden.
Bosse bus är den påhittiga.
Idag kom han på hur man öppna valphagen (helt otroligt)
Jag står och fixar vid spisen, helt plötsligt ser jag hur alla tre Alma, Rex och Lilly står och nosar på en fläck.
Tänker vad nosar de på....mitt i ringen står lilla Bosse så nöjd!
Jaha bara att säkra buren ännu mer, kan lova att den var säkrad innan!
Dancing Queen är den som har åsikter om allt; Hallå du där människan, just du, nu är jag vaken och vill ha mat eller komma ut från den här buren och leka, hallå jag sa nu!!
Hon är supersöt när hon tittar så där bestämt på mig, älskar hennes attityd :)
Ja och Tindra/Angel vad hon nu kommer att heta (lite olika åsikter här i familjen, men det lutar åt Tindra) Hon vill gärna upp i mitt knä och gosa, ja det vill ju alla tre men hon är gärna nära mig.
Gosar och tar dagen som den kommer, fast hon kan minsann riva i åt syskonen när de är för jävliga :)

 En bild från när jag körde till jobbet en tidig morgon. 
Så vackert med soluppgången och dimman.

 En underbar förmiddag med mina fina i skogen en härlig höstdag.



Trevlig Helg önskar vi er alla!!

3 kommentarer:

  1. Så fantastiskt med massagen! Så roligt att se sådan effekt! Gissar att ägarna också är nöjda. Människan blir ju glad av att se att hunden mår bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anna-Carin Karlsson25 september 2016 kl. 10:20

    Fantastiskt att ha talang och kunskap att hjälpa en hund så bra ! Bra jobbat ! Måste kännas tryggt och bra för hundarna och deras ägare. Tack för alla fina bilder !

    SvaraRadera