onsdag 2 juli 2014

Nu är bebisarna här!!!

I måndags kom de, bebisarna!!

Det blev lite dramatiskt...
Alma började bädda i söndags på eftermiddagen, tempen hade sjunkit som den skulle så nu var det dax.

Jag och Alma var vakna HELA natten, hon hässjade och bäddade. Kl 05,00 så var tempen uppe på normal nivå så då ska hon snart börja krysta......men inget hände hon bara stod i ett hörn och hässjade och mådde jättedåligt. 
Kl 8.00 ringde jag till Kumla Djursjukhus som sa kom hit!
Packade in hela familjen i bilen och for till Kumla.

Där fick vi en jättebra veterinär.
Det blev blodprov och röntgen. det visade sig att det var en av valparna som låg snett och hon mådde inte bra. Alma hade också höga halter av vita blodkroppar troligen pga valpen som inte mådde bra.
Det blev akutsnitt.
OJ, va nervös jag var!!

Efter ca 45 minuter kom en sköterska fram och frågade om vi ville träffa våra valpar....
OM VI VILLE!!!

5 st valpar fick vi träffa på en gång, så fina och pigga!
Den lilla tjejen som låg i kläm kämpade för sitt liv, men hon överlevde och fick komma med hem.
Men hon var inte lika pigg som sina syskon så hon fick bo i min BH under hela måndagen och halva tisdagen. Jag kämpade med druvsocker, flytande honung och ersättning.Hon var så svag att hon inte orkade suga men tillslut fick jag igång henne och nu bor hon med sina 5 syskon: 2 killar och 3 tjejer totalt 6 valpar!!
Den lilla tjejen har jag döpt till Liv, hon är den ända vi har döpt ännu så länge :)

Alma är jätteduktig mamma som man får dra ur från valplådan för en snabb rastning, sedan in igen :)

Jag är helt slut, har knappt sovit på flera dygn, men så LYCKLIG!!

Det kommer ju svämma över med valpbilder här fram över men jag börjar med några få.
 Tjejerna!
 Killarna!
 Mamma städar och matar!! :)
Lilla Liv i min BH :)


Lilla Liv smaskar på!!

4 kommentarer:

  1. Supermegajättegrattis!!!!! Så oerhört roligt att alla mår bra trots strapatser. Är så glad för din skull!
    Njut av bebisarna och sköt om er. Jag längtar efter fler bilder och rapporter.... Och självklart tills jag kan komma förbi och kika.
    Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Är så fantastiskt lycklig. Beter mig som värsta hönsmamman, så fort det piper i valplådan är jag där :)
    Fler bilder kommer jag LOVAR!!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Hej och stort Grattis till valparna,jättefina!

    SvaraRadera
  4. Tack Jenny!
    De är helt underbara <3

    SvaraRadera