torsdag 10 juli 2014

Återbesök hos veterinären.

Alma har grymt mycket mjölk.
I morse när jag la till valparna så jag att två av tuttarna var jättespända. 
Direkt kom tanken på mjölkstockning. Jag la valparna att dia vid de två tuttarna i första hand.

Som tur var hade jag en återbesökstid till veterinären idag så jag bad henne titta på tuttarna, och visst en början till mjölkstockning var det. Så nu masseras det och mjölkas tuttar för full här hemma :)

Jag ser till att valpisarna diar på de tuttarna föst och lägger till dem oftare.

Det är jätte kvavt och varmt, önskar nästan att de skulle åska lite så det blev friskare.
Man ska ju värma tuttarna med t.e.x riskuddar, fetvadd eller varmvatten flaskor men i den här värmen, nej det blir att massera!

Valparna bara växer och växer!!

Här kommer en hel drös med bilder.

 Den här lilla killen är min sons favorit :)
 Söta Liv!!
 Här har vi andra killen!

 Jo men visst så kan man ju sitta när man tvättar sina bebisar...

 Lite akrobatik, ser ni hur hon sträcker på sig så bakbenen åker upp i luften :)



 En mor med sina bebisar!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar