lördag 12 juli 2014

Valpbilder!

Nu har alla bebisarna öppnat sina ögon.
Åååå de är underbara alla 6!!

Jag fortsätter att massera och mjölka Alma som om hon var en ko och inte en fralla :)

Idag var det lagom varmt och det fläktar lite, så skönt!!
Klagar inte på värmen men det har varit lite väl varmt för mamma och bebisar. Sonja har också bara legat i skuggan och sovit till kvällen då kommer hon igång och ska ta igen hela dagen....fullt ös med andra ord :)

Jag väger ju valparna minst en gång om dagen för att se att alla går upp i vikt men nu börjar det bli svårt för de har börjat röra sig mycket mer och fort går det. Tog bilder idag så ni får se nu när de har öppnat ögonen men det var inte lätt, de kröp omkring mest hela tiden så bilderna är inte de bästa!

Här är killarna.
Bägge killarna kommer troligen hamna i Örebro.
Så otroligt kul att få dessa raringar så nära!!




 Och här har vi tjejerna. En kommer ju att stanna hos oss, vilken har jag inte bestämt ännu. En kommer nog att flytta till Sunne, en eller två till Stockholm. Vi får se var dessa sötnosar hamnar tillslut, huvudsaken är att de får ett bra hem med människor som älskar dem lika mycket som vi gör!!
 Den här lilla sötnosen kan inte vara stilla mer än när hon sover så på henne blev det bara en bild :)






 Middag.
Ser ni va stora de har blivit!!
Och till sist...Månen igår kväll, helt otrolig!!
Trevlig lördagkväll!!

4 kommentarer:

  1. Oj vad de växer snabbt! Så söta, speciellt en liten kille såklart :) jag skickade mail till sig för några dagar sen, vet inte om det kommit fram? Du kan väl kolla någon dag om du får tid, trevlig helg! /Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Cissi!!
      Jag ber om ursäkt att jag inte hunnit svara, men nu har jag gjort det :) Det är som sagt full fart här!!
      Vi är jätteglada för att vår lilla kille får flytta hem till er, han kommer att få det jättebra!!
      /Alexandra

      Radera
  2. Bedårande, hela bunten!!
    Vad de växer. Alma matar dem perfekt, ser jag. Duktiga Alma
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lite för mycket mjölk i baren ibland :)
    Visst är de söta!!
    Kramar!!

    SvaraRadera