söndag 12 november 2017

Redan söndag igen?!

Ååååå helgerna går alldeles för fort!!
Det var ju fredag kväll nyss och nu är det redan söndag kväll. Var tar veckorna vägen?!😏

Helgen här hemma har varit lugn. Vi har firat farsdag idag, min pappa kom på lite middag annars har det varit lugna gatan. Det är faktiskt riktigt skönt nu när examen är gjord och jag hinner umgås med mina kära igen, för att inte tala om mina hundar. Ååå vad det är skönt att bara få vara med dom. Jag har ju fortfarande fullt upp men nu är det mer på "mina" villkor. Söndagarna har blivit min lediga dag, då har jag inget inbokat, det har jag lovat mig själv......alltså inga behandlingar eller trim/bad, en liten utställning eller kulträff med mina hundar går ju bra 😉. På lördagarna kan jag ta någon hund för trim/bad men inget mer. Som igår då klippte jag två yorkshire terriers som jag hade som projekthundar men det är bara kul!!
Förövrigt var det sådant skitväder igår, 3 grader och snöblandat regn......rena döden om ni frågar Alma som var på jättedåligt humör när vi gick ut till skogen igår morse. Hon ville hellre ligga kvar ock gosa i sängen.
Annat var det idag när solen sken och det var lite lagom kallt, fantastiskt. Vi var i skogen i en och en halvtimme och bara njöt 😊
Nu är det snart en ny mörk novembervecka men snart är det första advent och vi får ställa fram adventsljusstakarna, då blir det lite mysigt igen!!
 Skitväder igår. Titta på Almas min igår och på bilden längre ner från idag när solen sken och hon hoppar över ett träd....Hon är en fena på att visa vad hon tycker

 Här har vi Astrix före och efter. Det är jättesvårt att klippa huvud för hand ska ni veta. Man tror man klipper lika på bägge sidorna men nej det blir alltid olika, fast trägen vinner😅

 Stella före och efter. Matte ville ha båda helt nerklippta. visst är hon söt 😍

 Låt mig vara. JAG VILL SOVA!! 😴
 Solen skiner och det är så fint ute.
Sture är livrädd att Lilly ska ta hans trofe, pinnen. Lilly struntar fullkomligt i en pinne bara hon får posera 😊

 YIIIIHAAAA!!! HÄR KOMMER GAMLA MORMOR!!
Som sagt en annan blick idag 😘
 Till sist lite frallatungor.
 En skön vecka önskar vi er alla 💖

2 kommentarer:

  1. Å, wow! En flygande Alma!! Haha! Älskar tikarna egensinnighet och starka åsikter.
    Killarna är ofta mer jämna i humöret. Men brudarna vet vad de tycker!! 😂
    Ha en riktigt bra vecka
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med! Och Alma är en riktig mormor!! Klok, egensinnig och otroligt snäll!!
      Kram!

      Radera