onsdag 1 november 2017

Examen

JAAAAAA, JAG FIXADE DET!!👊😊

Förra helgen var det dax för examen i Hundfrisörutbildningen.
Jag var sĂ„Ă„Ă„Ă„ nervös, bĂ„de inför teoriprovet och de tvĂ„ praktiska proven. 
Vi var fem stycken som gjorde vÄr examen, fyra blev godkÀnda.
Vi började pÄ lördag morgon med ett teoriprov som faktiskt var riktigt svÄrt.
Det var riktigt nervös vĂ€ntan dĂ„  vi inte fick veta resultatet förrĂ€n pĂ„ söndagen.

Jag blev tilldelad en Jack Russel och en Storpudel. PĂ„ lördagen handtrimmade jag den ursöta lilla JR tiken Hony. Vi var tvĂ„ som skulle klippa Storpudel pĂ„ söndagen men en pudel kunde inte komma sĂ„ vĂ„r lĂ€rare tilldelade mig sin Storpudel Ebbot......Blev ju inte mindre nervös direkt, den hunden Ă€r ju sĂ„klart frisyrklippt, den andra skulle ju bara ha en enkel lammklipp medans Ebbot skulle klippas i en tajt T60 😅😹
Men allt gick ju bra och frÄn och med söndag den 29/11-17 Àr jag Diplomerad Hundfrisör ocksÄ!!
Nu Ă€r jag Diplomerad Hundfrisör, Diplomerad Hundmassör,  Diplomerad Laserterapeut hund, Diplomerad Hundpsykolog och Diplomerad Hundinstruktör.
Jag Ă€r faktiskt lite stolt över mig sjĂ€lv och vad jag har lyckats med 😊
HÀr kommer lite suddiga mobilbilder pÄ Hony och Ebbot.





Nu i helgen blir det lugna gatan. Jag ska bara mysa med min familj och mina fina hundar💖 
En promenad till kyrkogÄrden och tÀnda ett ljus för mamma ska jag ocksÄ göra.

Vi önskar er alla en riktigt mysig Alla Helgona Helg!!

2 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅ GALET ROLIGT, vĂ€nnen! Du Ă€r superduktig!!
    De blev sÄ fina, hundarna!
    TĂ€nk, att du kanske fĂ„r ta det liiite lugnare nu. Åtminstone tills du kommer pĂ„ nĂ„t annat du vill komplettera med ;)
    JÀttestort GRATTIS, fina du! Du Àr vÀrd att ta det lite lugnt med familjen nu.
    Kram pÄ er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vÀnnen!! Ja nu blir det lugna gatan ett tag framöver :)
      Kram!!

      Radera