söndag 5 november 2017

Ny leksak

Jag har hittat en ny leksak, alla hundvänners dröm......en ångtvätt!!!
Wow vilken grej.
Trodde det var hyfsat rent hos mig, har ett speciellt munstycke till dammsugaren för djurhår, en speciell "gummiborste" som är fantastisk att få bort hundhår med från tex mattor.
Men den här maskinen, fantastisk!!
Man kan köra den på nästan allt, golv, köksluckor, badrummet, diskbänken, mattor textilier, soffor, sängar ja det finns nästan inga begränsningar.
Vi har en del mattor som är lite svåra att få rena, men som sagt jag trodde nog de var hyfsat rena tills jag körde ångtvätten på mattorna......fick loss massor med hundhår, dessutom blir dom så fina och rena, fantastiskt!!😊

I övrigt har det varit en lugn och skön helg. Vi har bara vilat och myst. 
Men i fredags kväll saknade jag Rex något galet mycket. Det bara kom över mig och tårarna började rinna ner för mina kinder😪
Vi var till kyrkogården igår kväll och så tände jag såklart ett ljus för Rex också💗
Vackra Rex💙💕

Annars har vi promenerat mycket i skogen.
Sture älskar skogen lika mycket som hans halvbror gjorde. Han och Lilly brukar köra frallarace mellan träd och stubbar. Då gäller det att inte stå i vägen när de kommer farande som två kanonkulor. De har sprungit omkull maken två gånger 😁

 Dom är bra lika Rex och Sture i utseende men till sättet är de så olika man kan bli. Rex helt crazy, det hände något hela tiden 😅 Men Sture är som en liten eftertänksam farbror så lugn och go💞




Nu har jag ju städat hela huset med mirakelmaskinen, varit med hundarna i skogen så nu blir det lunch och slappa i soffan😉

2 kommentarer:

  1. Sååå fina bilder! Ja, nog är de lika varann Rex och Sture <3
    Vilken bra grej du verkar ha skaffat!! Jag vill också ha en! Kanske måste önska mig i julkapp - eller köpa en till maken i julklapp, menar jag såklart! ;)
    En stor kram från mig
    Kraaaaaaammmm!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart maken ska ha en ångtvätt i julklapp ;)
      Kramar!!

      Radera