tisdag 27 december 2016

Julen 2016

Nu är redan julen 2016 över.
Vi har haft en lugn och skön helg. 
Långa sköna promenader med hundarna.

Julafton firade vi hos oss. 11 personer och 4 hundar allt som allt.
Juldagen som sig bör hos kära pappa med kalkon, yorkshire pudding, plum pudding, jag skippar plum pudding men äter med glädje allt annat på det engelska julbordet!

Vi införde en ny tradition i år. Lacka julklapparna på julaftons morgon.
Vi gjorde alltid det när jag var barn, det luktar så gott av lacket och det är riktigt mysigt, kaffe, lussekatt och lack. Testa om ni inte gjort det!!

Igår var vi bara hemma och slappde. Jag tittade på film hela eftermiddagen medans hundarna sov brevid, det behövde jag.

Idag har jag gått igenom räkenskaperna i mitt pytteföretag. Hur litet det än är så ska det ju deklareras, betalas moms, skatt mm. Det är skönt att ha koll på det i tid. Fast mitt lilla pluttföretag går ju inte direkt med vinst, mer storförlust fast det gör inget för det är så förbaskat kul!! 😊

Litet samandrag av helgen.










God fortsättning 💝

2 kommentarer:

  1. Vad härligt ni verkar ha haft det!
    Fina bilder på vovvarna. De är så superfina utan halsband därute i skogen!
    Kram och god fortsättning

    SvaraRadera