söndag 4 december 2016

Hundmässan

I morse åkte jag, min man och son till Hundmässan i Älvsjö.
En riktigt mysig tradition. Jag brukar åka med vänner annars men i år blev det min man och son som följde med istället. Viiken mysig dag det blev med bara familjen.

Jag hade varnat mina kära att det kommer vara galet mycket folk där men när vi kom fram var det hur lugnt som helst. Det var visst krångel med pendeltågen som inte gick. Vilken tur för oss men synd om alla som inte kom fram när de skulle. För en gångs skull kom man faktiskt fram och såg det man ville se. 
Freestyle, agility, rallylydnad, ja och hundtrimmarna.
Jag har ju haft både trim och klippraser och tycker det är jätteroligt att hålla på med det med, så det var riktigt kul att se!!
Kul också att gå runt blad alla rasmontrar. 
Jag intecknade lite poäng hos Agria, tack vare maken för sådant har jag noll koll på. Jag hade visst en del så jag fick med en jättebra trimmjacka som jag kan ha när jag masserar ( det blir ju en hel del päls som fälls även då) en handuk, hundplansch mm. Inhandlade en eucalyptusolja med till nosework träning. 
Ja och det bästa, en fralla pepparkaksform. Perfekt till pepparkaksbaket nästa helg!!
Sedan fick vi ju massor med hundmatsprover också.

Det blev som sagt en lyckad dag och när vi var klara runt kl 12,30, ja då hade pendel kommit igång igen och det var proppfullt med folk men då åkte vi hem 😊

Tyvärr var jag så upptagen med att titta på allt så det blev väl inte så många bilder.

 Lite julinsperation
 Massor med goshundar!!
 En av de duktiga hundtrimmarna
Några av mina fynd

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Jag brukar ju också åka varje år men nu blev det inget. Trist men det får bli nästa år igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något speciellt!! Men har läst att många hundar blev magsjuka efter mässan, verkligen jättetråkigt.

      Kramar

      Radera