lördag 26 november 2016

Hundlivets baksida

Det finns dagar när man undrar varför man håller på med hundar!

Jo jag lovar....
Några små exempel:

Ösregn men man vet att man måste ge sig ut trots att man gärna legat kvar i soffan ( då är det i och för sig skönt med frallor som gärna håller sig inne vid skitväder, annat var det när jag hade Boxer )

Snöstorm ( kan i och för sig vara lite mysigt när det bite i kinderna )

När man är riktigt sjuk och bara inte orkar ( det var ju också värre innan jag träffade min älskade man som ställer upp i vått och torrt. Även där skönt med frallor)

När lilla hjärtat är sjuk och behöver ut mitt i natten och man är så trött att man ser i kors ( inte deras fel!! )

När man har valp som behöver ut typ jämt och NUUUU!! 
Kiss och bajs tork till leda.
( inte heller deras fel, men frallor är väldigt bekväma och hittar gärna en toaplats inne)

Men så har vi andra baksidor....

När de små älsklingarna tror att alla skor i hallen är byten ( bara att inse att när man har valp/unghund plockar man undan skor, de har god smak och väljer de dyra eller vänners skor)

När man kommer hem från jobbet och ser att tonåringen, läs Rex, jo det är bara han som kan öppna dörrar ännu så länge. Har öppnat dörren till sonens sovrum och där har de små liven gått bananas på sonens älskade teddybjörn som han fick i dop present för 13 år seadn. Det finns ett antal andra mjukisdjur i rummet men såklart skulle de disikera Teddy 😬
Ett litet försök till tröst från mig att kanske moster Eva kan laga Teddy när hon kommer i jul......eller?!

När man är ute och går och man möter en stackare i skogen (där jag aldrig möter någon utom ja en stackars jägare för en vecka sedan)som man ser inte är så där jätteförtjust i hundar men mina 4 frallor tycker att jo du älskar oss och flyger på stackaren!!
Ett litet förlåt från mig hjälper nog inte så mycket...

Eller som idag.......
Alma älskar att äta, gno in sig och riktigt rulla sig i skit. 
Rådjursbajs, älgskit, tugga en liten fryst rävbajs eller varför inte lite harpluttar, mums...
När vi bodde i Bergkvara och gick längsmed havet så älskade hon att riktigt gno in sig i fågelskit.
I morse tog jag och min man alla hundarna på en mysig promenad i solen.
Vi gick lite längre på grusvägen innan vi vek av in i skogen men en hund som alltid är vid våran sida dröjde sig kavar vi ropade på Alma och efter ca 2 minuter ( lång tid för att vara henne!) kommer hon springande......och mina vänner jag vet direkt när jag ser henne att nu du Alexandra har du något att bita i. Hela Alma skiner som en sol och skrattar med hela kroppen. Ja frallor skrattar, de har en mimik som inga andra hundar har, jag lovar!!!
Fram kommer hon i full galopp, visar upp sitt fina vita framparti som nu är........ljusbrunt med lite mörkare fläckar 😱
Kanske en liten jägare eller joggare som blivit lite nödig 💩
Alma har riktigt gottat in sig i.......just det människoskit och hon njuter!!!
Kan meddela att hon var riktigt billig i det ögomblicket. Ska bespara er lukten, men just där och då undrar man varför man håller på med hundar och inte typ stickar, knyplar, syr eller vad som helst bara inte hundar!!

Ja det blev ju direkt hem och bad av Alma och när jag ändå håller på så tar jag resten också, bara Tindra slapp bli badad idag.

Men trots allt slit, all tid och pengar jag lägger ner på mina hundar så ÄLSKAR jag alla fyra såååååå mycket och skulle aldrig vilja leva utan mina 💖💖💖💖
Älskar alla fyra så mycket!!
Glädjen man får tillbaka är dubbel!!
Lite skit får man ta ibland 😉




Kram på er alla och en riktigt skön helg önskar vi er!!




4 kommentarer:

  1. Hahaha! Så underbart det låter!
    Inget för latoxar och vrålpedanter, men helt klart nåt att prata om med sin familj och sina vänner! Och att se tillbaka på när man blir gammal! Måånga roliga och galna hunsminnen har man.
    Haha!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Anna-Carin Karlsson28 november 2016 kl. 03:20

    Underbar beskrivning av hund-livets små avigsidor...härligt skrivet !!!...
    Känner igen ALLT ! Det är nog något genetiskt med att frallor HATAR regn men ÄLSKAR bajs.... Ju värre lukt desto bättre....
    SAGA har än så länge inte hittat den delikatessen men det kommer...Jag kan också se när frallorna ligger på rygg och rullar sig i något...: de liksom ler med hela kroppen och det syns på typ 1 kilometers håll..,
    Men de jobbiga momenten är helt underordnade all fantastisk glädje de små underverken ger....
    Kram från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja som sagt man får ta lite skit iblad :)
      man älskar de små liven så mycket så man kommer över det ganska fort!!
      Kram

      Radera