fredag 18 april 2014

tros och skogschock

Nu är det full troschock hemma hos oss!
Här byts det blöjor som i värsta barnfamiljen :)

Nu löper både Alma och Sonja!!

Dagen började med att jag hade en aktiveringstimme med labradorklubben som hade en jättemysig påskpromenad på förmiddagen. Det var ca 20 hundar. Jag visade lite aktiveringsövningar som man kan göra på promenaden.

Sonen var med kusinerna på lek och buslandet idag så jag och maken tog tjejerna på en promenad i skogen.
Efter en stund sa Kenneth kalla in hundarna för det kommer ett rådjur där framme.
Jag kallade in tjejerna... men ett rådjur var det inte som kom fram i skogen...ut kom en stor älg som ställde sig och glodde på oss på ca 75 meters håll och efter den kom en till!!!
De glodde på oss och knallade vidare. Oj va glad jag var att jag har tränat inkallning så mycket, speciellt Sonja som ibland är lite för nyfiken för sitt eget bästa :) 
Vi tog hundarna och knallade hem lite uppspelta efter älgmötet!!
Jag har promenerat i den skogen i snart ett års tid utan att träffa på älg förut, rådjur har vi sprungit på några gånger men inte älg mer än älgskit som tjejerna har rullat sig i....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar