söndag 27 april 2014

Länge sedan

Oj nu känns det som det var jättelänge sedan jag skrev!!
Det har hänt så mycket den här veckan så jag hinner knappt med själv :)

I torsdags var jag på en föreläsning med Anders Hallgren som Lindesbergs Hundcenter höll i.

Jag tycker så mycket om att lyssna på Anders, han har så mycket empati och karisma.
Han var ju min lärare när jag läste till hundinstruktör och hundpsykolog i början av 1990 talet, och han är lika bra att lyssna på då som nu!!
Han pratar mycket om vad vi egentligen säger till våra hundar.
Ena sekunden håller man på att skratta så man kiknar för att i nästa sekund bli allvarlig.
Har ni chansen att lyssna på honom gör det!!!

På fredagen var han på hundcentret så jag var där och vi hade ett långt och givande samtal om gamla minnen och så klart hund, så otroligt kul :)





Underbara Anders Hallgren!

Idag var det dax att åka till Västerås och ställa ut Sonja.
Hon har varit lite låg nu efter löpet så jag var lite tveksam men Almas uppfödare skulle dit, det är dax för omgång nr 2 för Alma. 
Så vi möttes upp där och Alma fick följa med Marianne hem så får vi se om det blir något denna gång :)

För Sonjas del gick det så där, förra gången excellent med placering 4 och idag verry good. Jag är nöjd med tanke på att hon var så låg idag!


 Det var en hel drös med juniortikar, här är bara några av alla :)
 Upp på bordet!

 Och lite jogging!!
 Vadå får man inte sitta framför herr domare, måste man stå?
Ok, jag står väl då om det ska vara så viktigt :)

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med Alma!! Nu håller vi tummarna!
    Sonja är så snygg så det är inte klokt. När hon piggar på sig sätter hon de andra i svår konkurrens!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Alla vill kela med Sonja, jag vet inte hur många som var framme och hälsade på henne, både utställare och publik :)
    Men hon var som sagt lite trött idag med all rätta....
    Kramar!!

    SvaraRadera