fredag 27 december 2013

Lite julbilder

Min far är ju från England så på juldagen firar vi Engelsk jul.
Smällkarameller och kalkon hör till!
 Ett riktigt Engelskt "julbord" Ni ser kära far fixa maten.
 Söta Ejra får sig en omgång..Det brukar vara hon som är överst :)
 När vi har smällt smällkaramellerna så SKA man ha pappkronorna på huvudet hela kvällen så är det bara!! 

Nu vet jag nog vad det var för spår som jag såg i snön för ett tag sedan. Igår var vi hos våra mysiga grannar på middag. Vi kom att prata om spåren jag sett och tagit kort på. De berättade att de för någon månad sedan på kvällen såg vad de först trodde var en jämthund gå på vägen, men när den kom närmare så var den mycket större och det fanns ingen människa i närheten....När den var riktigt nära så de att det var en varg som traskade på vägen mellan husen!!!


Bilden är tagen från vår trapp. Vargen gick mellan husen som ni ser på bilden. Jag brukar gå med mina hundar i skogen som ni ser i bakgrunden.

När jag var i skogen idag med tjejerna så pratade jag väldigt högt :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar