måndag 30 december 2013

2013

Då har ännu ett år passerat. Jag tänkte bjuda på lite återblickar från 2013. Det var ett riktigt händelserikt år måste jag säga.
 I början av 2013 flyttade ju vår älskade Lufsenburgs Mona Lisa hem till oss. Syrran Alma och brorsan Nisse tog verkligen hand om sin lilla syrra även om Nisse var lite skeptisk i början.
 I våras blev Nisse sjuk, hans hjärta orkade inte mer så han fick somna in...Vi sörjer honom fortfarande. Han är en av de klokaste hundarna jag har haft. En händelse som jag alltid kommer att bära med mig är när min kära mor gick bort för 2 år sedan. Jag kom hem tidigt på morgonen  gick och la mig i sängen för att försöka vila lite, då kliver Nisse upp i sängen och lägger huvudet på kudden vid mig och tittar på mig med sina fina ögon. Det speciella med den händelsen var att Nisse aldrig gick upp i sängen, han vägrade men den här morgonen klev han helt själv upp i sängen och la sig vid mig!

I somras flyttade vi ju tillbaka till Lindesberg från Bergkvara. Jag saknar verkligen havet men här har jag alla mina nära och kära och härliga skogar att rasta hundarna i.

I höst har jag ju läst genetikkursen i SKK;s uppfödarutbildning och kenneln är på gång så jag måste ändå säga att det har varit ett händelserikt år. Jag har ju varit på en massa utställningar, kurser och annat skoj!!

Nu kommer lite bilder från det gångna året :)



















Gott Nytt År!!!


2 kommentarer:

  1. Och lycka för mig blev att ni kom tillbaka till stan!!!
    Jag hoppas 2014 ger Dig många underbara minnen att lägga till livet.
    Stor, varm kram från Therese, Lydia och Lystra!

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Önskar dig, Lydia och Lystra....Ett gott nytt år!!!
    Kram.

    SvaraRadera