lördag 2 september 2017

En helg bara familjen!!

Det har ju hänt massor den senaste tiden som ni vet, dessutom har jag jobbat som en galning!

Men den här helgen bokade jag av allt ( satt långt inne men jag gjorde det) 
Och faktiskt så inser jag nu hur mycket jag behövde det. Sov till kl 9,30 i morse, kan säga att det var länge sedan det hände!! Brukar vara igång runt kl 7-7,30 på helgerna.

Sture lilla "lillebror" har funnit sig så bra tillrätta här. Han har bott hos oss i en vecka nu och jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle gå så bra.
Han är ju i en lite känslig ålder 9 månader, då händer det mycket i en hunds liv så jag var lite nervös över hur han skulle fixa det men som sagt det har gått så bra!!
Alma och Lilly tycker så mycket om honom, han är så lugn och go 💗

Vi har tagit det lugnt med honom så han har fått chans att känna sig hemma.
Men idag har han både fått gå en promenad i skogen vilket han älskar ( första gången jag släppt honom i skogen var han väldigt tveksam) tränat att åka bil ( han blir lite åksjuk, lilla skrutten) och fått "lördagsgodis" märgben att smaska på.....klart man blir jättetrött efter en sådan dag 😊


Själv har jag efter prommenad i skogen och biltur till "billiga Nisses" i Rockhammar fixat i trädgården, städat undan sommaren på altanen och plockat in det sista från växthuset.

Jag är så tacksam för att jag fick förtroendet att ta hand om Sture!!
Det var ju meningen att han skulle bo hos en person i Stockholm men när allt hände med Rex så tyckte både han och Marianne att Sture skulle få komma hit i stället.
 Tack snälla du och Marianne!!
 Jag vet att du ibland läser min blogg och du ska veta att jag är så tacksam för att du valde att låta Sture flytta till oss, för jag vet att du har väntat länge på din röda fralla kille 💙
Så osjälviskt, du har ett hjärta av guld och du vet att du får hälsa på honom när du vill!!
TACK!!
Det går inte en dag utan att jag tänker på Rex, kan inte ändra huvudfotot på bloggen ännu, inte heller skriva in honom under "änglahundar". Men han är på ett bättre ställe nu och som sagt han är här och hälsar på, ofta.
 Ser ni likheten 😉



 Tre små frallor skulle gå en gång......
 YIHAAAA!!

Hundarna har fått lördagsgodis så nu ska vi äta gomiddag med oxfile och ett glas rött sedan har jag lovat sonen en filmkväll så det blir mys i soffan😊

2 kommentarer:

  1. Han är superfin och väldigt lik Rex!! Han har så snälla ögon, tycker jag!
    Vad roligt att det gått så bra den här första tiden!
    Ha en bra vecka!
    Kram från mig och doggsen 💖

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han har riktigt snälla ögon den killen, så mjuk och go.
      Kramar!!

      Radera