fredag 15 september 2017

Alexandra+tekniskaprylar=ingenbrakombo

Förra veckan var jag och maken ute med hundarna i skogen och plockad svamp.
Jag hade tagit med min lilla systemkamera som jag har med i skogen, den är lite och behändig.
Den har i och för sig krånglat lite på sista tiden, det har inte gått att föra över bilderna till datorn men har man fixat och trixat lite så har det gått till slut........men inte den här gången.
Jag hade tagit massor med fina skogsbilder i solen på hundarna, men det gick inte att föra över hur gärna jag än ville.
åååååå va irriterande 😡
Åkte ner till Expert dagen efter och köpte en ny lite smidig kamera med ett extra stort minneskort.
Hem ladda upp kameran i med minneskortet.....men varför är det ett litet minneskort med? 
Äh skit i det.
Jaha kameran funkar inte. Stackars maken åker ner med kameran i måndags......jaha det lilla kortet skulle visst monteras på det stora, vips så funkar den.
Pinsamt!! 😅
Tur att jag inte slängde det lilla kortet ( och tur att det inte var jag som åkte ner med kameran😉)

Ja och så var vi till sandgropen med hundarna igår, hundarna älskar ju att busa runt där, favvoplatsen nr1.
Hem redigera massor med bilder som jag tog med nya fina kameran.
Dax att lägga ut på bloggen idag efter väldigt långt uppehåll.
Jaha, då kommer jag inte in på min blogg!!!
Va är det här?!
Efter mycket tandagnissel och en hel del ord som inte barn ska höra kommer jag plötsligt in på bloggen.

Som sagt jag och tekniska prylar går inte alltid ihop 😊

Här kommer efter mycket om och men bilder från sandgropen igår. 
Kan säga att en viss lillebror Sture som nog aldrig varit i en sandgrop förut var lyrisk. 
När han springer så flyger han, har aldrig sett en hund som flyger fram som han utan att nudda marken, jo en faktiskt vår Afghan hon flög också fram!
Ganska fantastiskt att han fixar det med en frallakropp, den är ju som en betongsugga.

Stureman hittade lite annat mys också. Vi har visst fått en ny bajssmetare. Alma har lugnat sig lite på just bajssmetarfronten men Sture har glatt tagit över den titeln och smetar gärna in sig i allt som luktar pecka.......men han lär sig nog snart, att inte göra det för hemma väntar schampot och badkaret💦 
Inte lika poppis som bajssmet!









Trevlig helg önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Kul med ny kamera! Det blev ju bra bilder!!
    Haha, teknikpryttlar borde alltid bara funka! Det är ett elände när de krånglar. Eller när ens kunskaper inte räcker till 😂
    Hejja Sture! Bajssmetare är ju också en titel att bära upp med stolthet!! Kämpa på!
    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja bajssmetaretiteln får gärna någon annan ta över....i en annan familj!!
      Kramar

      Radera