lördag 23 september 2017

Tidig höstpromenad

Klockan är bara 08.00 när jag, maken, Alma ( hon är inte lika peppad som vi andra, lite väl tidigt om ni frågar Alma ) Lilly och Sture knallar ut i skogen för en morgonprommis. 

Det är höst, det småregnar lite och luften är fylld med syre. Om ni frågar mig så är höstpromenaderna ihop med vårpromenaderna och vinterpromenaderna eller ja alla årstider har sin charm men hösten är något speciellt.

Hur som helst var det en jätteskön start på dagen. Det är så fina färger på hösten och allt blir lite lugnare på något sett. Det är så fint med all spindelväv på träden och på marken. När man är ute så tidigt är det så tyst.
Hundarna for omkring och för en gångs skull rullade sig inte Sture i något mysigt gegg eller bajs 😊

I tisdags när vi var ute ( hade lite ont om tid för jag hade behandlingar på eftermiddagen) så rullade sig Sture i skit igen, inte bara han han lurade både Alma och Lilly att gegga in sig med 💩 då var jag glad över mitt hundbadkar, mindre glad över mina tre små bajsrullare!! Har nog aldrig badat tre hundar så fort 😅

I övrigt har jag badat och klippt en hund igår em och två idag, imorgon kommer ytterligare en för bad och klipp. Det som är så kul är att alla fyra har varit här förut och kommer tillbaka!

Jag har inte riktigt lärt mig alla finesser på nya fina kameran så bilderna blir lite si och så men snart så har jag nog lärt mig den med!







Ett löv på vift.....det har fastnat i en spindeltråd så det ser ut som det svävar.
Nu väntar soffan för mig, lasagnen står i ugnen. Imorgon ska jag som sagt bada och klippa en Cocker spaniel sedan måste jag träna Sture att stå på bordet och stå fint. På lördag är det dax för utställningsdebut. Tänkte att det blir ju bra med lite träning, en liten inoff utställning i Kvinnersta utanför Örebro. Det brukar vara kanske 5 frallor på inoff men såklart är det 17st anmälda frallor och vi har inte tränat ett dugg 😆 Det får gå som det går, vi tar det som en rolig aktivitet!
Trevlig Helg!!

1 kommentar:

  1. Ja, det är verkligen härligt på hösten. Bara det inte regnade så förgjordat!!
    Spännande med hundutställning! Stort lycka till 💙 Jag kanske borde komma å titta nu när jag inte hann på utställningen i Linde.
    En stor kram från mig

    SvaraRadera