lördag 26 augusti 2017

Livet går vidare.......

Det går inte en dag utan att jag tänker på Rex, så är det, min fina underbara crazy kille som jag saknar så mycket 💓

Men livet går vidare trots allt. Jag gråter fortfarande floder, senast nyss faktiskt när jag såg bilderna på min egen blogg.

Jag har knappt orkat öppna tex FB, eller läsa bloggarna jag följer.

Men jag har sett till att jobba med hundarna ändå, de ger mig så mycket och jag har full av behandlingar, både massage, laser och klipp/trimm/bad så det har hållt mig sysselsatt.
Det och vår nya familjemedlem sedan igår Sture.

Jag fick ett erbjudande ganska snabbt efter Rex bortgång från en uppfödare om att få köpa en valp från hennes kull. En riktigt, riktigt bra uppfödare med en kanonkull. Kände dock att jag inte hade tiden för en liten valp just nu men TACK snälla du för det förtroendet!!!
Blev så rörd av det.

Stax efter får jag ett samtal där jag får frågan om jag vill ta hand om Rex halvbror som behöver ett ntt hem. Han är 9 månader.
Jag var lite tveksam först, det var ju så nytt men kära maken och sonen sa att de  så gärna ville. Ok sa jag vi kan ju åka och hälsa på lillkillen......

Såklart Sture (vi får se om sonen döper om honom.....han vill ha ett coolare namn, jag gillar dock namnet)
fick flytta hem till oss.
Han är en liten raring, inte alls så på som Rex var (är, för jag lovar Rex är här och hälsar på)
Mjuk, go och rar. Han är otroligt språksäker och läser av Alma och Lilly direkt. Det var ju inte  Rex starka sida, han var mer: du älskar mig du vet bara inte om det ännu😅
De har tagit sig an honom så fint, det är mina tjejer det 😍

Nu är min utmaning att ge den här lilla killen all kärlek han behöver för att utvecklas och inte jämföra honom med Rex, Jag är inte mer än människa så är det och Rex betydde/betyder massor för mig men Sture har redan tagit mig och familjen med storm så mycket kärlek ger han, lilleman. Inatt sov han mellan mig och maken på rygg med huvudet på kudden och snusade så sött, så trygg💖

Välkommen Sture till vår lite halvgalna familj!!

Och Rex du vet, jag älskar dig härifrån till evigheten och tillbaka💞


2 kommentarer:

  1. Grattis, vännen! Han är superfin!
    Han kommer aldrig kunna ta Rex plats, men ändå lindra sorgen lite 💙
    All lycka till med pärlan! Jag längtar att få träffa honom!
    Stor, stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Snart får du träffa "lillebror"
      Kramar!!!

      Radera