lördag 19 september 2015

Utedag och svampplock.

På förmiddagen gick hela familjen ut i skogen med korgar för att plocka svamp.
Min mobil hade laddat ur så jag tog med min lilla kamera men efter bara 2 kort så laddade den med ur helt....Så synd för det var en underbar dag med massor med svamp och bus :)
Vi var ute över 2 timmar och jag kan bara konstatera att mina små frallor fixar det utan några som helst problem, inga andningsproblem där!! De far runt över stock och sten som små kanonkulor :)
Så fantastiskt att se.

Det blev en del svamp med, tycker det är jättekul att plocka men sååå tråkigt att rensa...

Väl hemma igen blev det lite fix i trädgården.
Ni skulle ha varit här och sett alla fjärilar och humlor som hade lördagsfest i min kärleksört (jag tror den heter så) Det var helt otroligt!!
Jag försökte ta några bilder men det syns inte hur många de var, den var helt full!!

Nu har lugnet lagt sig och vi sitter bara och myser medans Alma, Sonja och Lillybus ligger och snusar.









Trevlig lördagkväll!!

2 kommentarer:

  1. DEN groupien var minsann inte att leka med <3 Sötisarna!!
    En sån där skog är nog den bästa - en med massvis med mossa. Nästan liten trolsk!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Så fin skog och alldeles bakom huset, underbart!! :)
    Kramar!!

    SvaraRadera