fredag 11 september 2015

Tidig morgon

Jag var ledig idag så efter sonen åkt till skolan åkte jag till Rya heden för en lång skön morgonpromenad.
Klar skön höstluft, helt stilla bara jag och hundarna, så skönt!
Dimma, färgerna och spindelnät som är helt otroliga. Hela skogen full, fantastiskt!!
Jag gillar hösten. Allt blir mycket lugnare......Ja förutom jobbet förstås där är det ju högtryck nu, men om man ser till naturen så är det som den förbereder sig för vintern och kylan.

Ibland önskar jag att vi skulle leva lite mer efter naturen. Ta det lugnare på hösten och vintern när det är mörkt och kallt och komma igång mer på våren när ljuset återvänder. Tror vi skulle må mycket bättre om vi inte stressade runt hela året......Jag är ett praktexemplar, skulle verkligen må bättre om jag fick vila mer när mörkret kommer. Men istället kör vi på i hundra knyck för vi har ju precis haft semester, eller?!.....
Bara en tanke jag har utifrån mig själv.
Tur att jag har mina älskade tjejer som sprider glädje och värme var de än är!!









Visst är det vackert?
Ha en riktigt trevig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar