tisdag 22 september 2015

Patella UA

Nu har 3 av 6 valpar haft sin Patella undersökning gjord. 
Det är inget tvång att göra det om inte hunden ska gå i avel men det är ju alltid bra att känna till om sin hund har knäledsproblem. 
Jag som uppfödare bli ju såklart jätteglad om mina valpköpare vill patellaundersöka sin hund men inget krav.
Det är Tage, Lilly och Liv som har gjort sin undersökning och alla 3 är UA (utan anmärkning)

Är så glad!!

Och jag måste bara berätta vad Liv fick för omdöme av en av örebros bästa och mest erkända veterinär Leif Hokfors.
Jag siterar matte Anna.
Han sa att Liv är SÅ fin, välmusklad, rak i ryggen och i jättefint skick. 
Och det som jag blev mest imponerad över ( fast jag vet att mina hundar inte har problem med andningen) det var att han sa inga problem med andningen!! Sen sa han hör av dig om du ska sälja henne ;)
Ni har säkert inte missat jakten på brakycefala hundraserna där frallorna ingår ihop med många andra raser men just nu är det stort fokus på just frallor. Att de har stora problem med andningen. Därför blev jag sååå otroligt glad att få en sådan koplimang på en av mina valpar!! <3

Här har vi tre Howsweetvalpar 
med patella & hjärtstatus UA!!
Liv, Tage och Lilly<3

4 kommentarer:

  1. Ja, vi nästan svävade ut från rummet av lycka! Eller ja, en av oss... Den fyrbenta hade fullt upp med att visa dom andra hundarna vem som bestämde där...;) det måste kännas skönt som uppfödare att få ett slags "kvitto" på att valparna är avlade på bästa sätt!❤️ Många av dom veterinärer som jag har träffat ( de flesta i Kga...) har en negativ inställning och attityd när man kommer med en fransk bulldog, men idag var vi lika mycket värda som alla andra hundar och mattar... Om inte mer :) Är så glad! För Liv, min och inte minst, din skull❤️Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så fantastikt kul Anna, är också jätteglad!! Vilket kvitto på att man har tänkt rätt. Det är ju lite kul att när Lilly fick sin pattella status var det min man som var med Lilly (jag jobbade) och hon fick också jättemycket beröm av den veterinären!!
      Kramar

      Radera
  2. Underbart!! Du har all rätt att vara stolt! De är så goa!
    Kram

    SvaraRadera