söndag 14 juni 2015

Utställning i Avesta

Idag var det dax för Lilly att debutera i de stora ringarna.

För en gångs skull gick både fransk bulldogg och scapendoes samma dag så jag och Therese åkte tillsammans till Avesta.

Det gick väl så där för både Lilly och Lystra, ingen placering men, men..

Lilly var så trött och ofokuserad när det var dax för henne att gå in i ringen så jag kan lungt säga att hon inte visade sitt bästa, men hon är fortfarande en liten tonåring så det kommer :=)
Hon fick Very Good i alla fall!!

Ja sedan testade vi lite nosework, det är typ "specialsök" kan man väl beskriva det som. Jättekul tycker jag!!

Lite tuggisar blev också inhandlat för imorgon åker jag och Lilly till Stockholm och förhoppningsvis sista delen av hundmassagen. Vi får se hur det går om jag fixar det praktiska provet eller inte.....Annars får jag ta nya tag i höst :)

Lillys kritiklapp.
 Lite nosework.


 Snälla matte kan jag få?!
 Lystra fick nya rosetter i guld!!!
 Min vackra Lilly!!!
Nej nu åker vi hem och laddar om till imorgon!!

1 kommentar:

  1. Det blev verkligen en rolig dag!
    Tänk, äkta guldrosetter till Fluffet också 😁
    Stort lycka till i veckan ! Håller alla tummar för dig!
    Kramen

    SvaraRadera