måndag 22 juni 2015

Sovdag!

Idag har jag haft semester....eller semester vet jag inte direkt.
Har försökt fixa massor med administra saker nu när firman ska igång. Inte helt lätt när man inte riktigt fattar skatteverkets språk :=)
Men det fixar sig tillslut, det tar ett tag att registrea ett företag men i början av Augusti ska det väl vara klart. Ansvarsförsäkring är också fixat. Varit en sväng till distriktsveterinärerna och lämnat visitkort och sist men inte minst stannade jag till vid Hundcenter för en leverans av visitkort och info lappar om massagen.

Och som grädde på moset har jag masserat mysiga Dogge, en golden hane som är 11 år och som har varit halt och stel i ena frambenet. Första gången jag masserade honom hittade jag en stresspunkt i höger höft som jag fick loss och tänk han har inte haltat sedan dess. Ofta sitter kompesationen diagonalt och det var precis vad den gjorde på Dogge, alltså vänster fram och höger bak.. Nu har jag masserat honom 3 gånger. Tillägga ska att de har kollat upp Dogge hos veterinären först utan att de hittade något :)

Ja och mina frallatjejer har sovit hela dagen efter midsommar och födelsekalas x2 mm.
Skönt för dem att ta det lugnt ibland, speciellt Lilly som minst sagt har haft en tuff vecka.
 Sonjas älsklingsplats alla kategorier....husses knä!!
 Alma älskar att ligga på kuddarna ute, där kan hon ligga hela dagen :)
 Och Lilly hittar man i soffan.
Nu hoppas vi på lite skön sommarvärme!!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att ta en vilodag! Stort grattis igen, är så imponerad, du är så duktig!! Va mysigt de har tjejerna! Liv ska alltid ligga mellan benen, i sängen och i soffan. Husse eller matte spelar ingen roll, lite svårt att sova så ibland, men man har ju inte hjärta att flytta sig :) Ha en fin sommar!! Vi hörs! Kram från oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anna!! Ärligt talat så är jag ganska mör nu efter allt pluggande och jobb...Ska bara mysa och slappa i sommar :)
      Kramar!!

      Radera