onsdag 25 juni 2014

Tempa, tempa och tempa!!

Nu är det slutspurten för Alma (hoppas jag).
Hon är stor och tung nu så jag hoppas hon slipper gå över tiden.
Jag tar tempen på henne ca varannan timme nu men ännu så länge är det bara lite temperatur skillnader.

Tror jag har förberett allt jag kan nu...

 I plastlådan finns: Sterila handskar, jodopax, natriumklorid, spolsprutor, peang, bomulls snöre, slöa saxar mm.
Sedan finns majsvälling till Alma, kalktabletter, mjölkersättning till valparna, våg, termometer. 
Har fixat valpjournaler och telefonnummer till veterinärer med flera.
 Valpnings lådan med vita handdukar (så man ser om det kommer ut svartgröna flytningar och hur mycket blod ) och en massa filtar att bädda med. Har en hel hög med nytvättade vita handdukar.
Under har jag gjort i ordning en "liten" låda till valparna som man kan behöva om Alma blir orolig vid krystningarna eller behöver fara till veterinären fort. Hoppas inte jag behöver använda den...
Har säkert glömt något.......

2 kommentarer:

  1. Oaaahh, så galet spännande! Jag tror jag svimmar av!!!!
    Jag håller varenda tumme jag har.
    Stor, stor kram! <3

    SvaraRadera
  2. Tack vännen!!
    Ja nu är det riktigt spännande:)
    Kramar!!

    SvaraRadera