måndag 9 juni 2014

Stressad

Igår var jag jättestressad över den stundande förlossningen.
Ju mer man läser ju mer stressad blir jag!!
Kommer jag att glömma något, hur kommer Alma att må, tänk om något händer henne!!
Det är så mycket att tänka på som man ska ha hemma; peang, bomulls snöre, handdukar, slö sax, våg, sköljblåsa, vaselin, termometer, desinfektionsmedel, valpnings journal, telefonnummer till veterinären, mjölkersättning mm.mm.
Det mesta finns ju såklart redan hemma men ändå...

Nåja som sagt idag känns det bättre.
Har bokat röntgen till på fredag så vi har lite koll på hur många bebisar som finns i magen.

Min man har börjat snickra ihop en valplåda som jag tror blir kanon!

Hon har också blivit väldigt kinkig med maten....det som var gott igår funkar INTE idag och tvärt om :)

På lördag ska jag och Sonja till Avesta på fralla specialen.
Hela 141 st frallor är anmälda!!
Få se hur det går!!!
Det blir roligt för Sonja att komma ut lite själv tror jag.

 Ja va tror ni, hur många?!
 Almas nya favvoplats....hallen!!

Sonja min lilla busa!

2 kommentarer:

  1. Owow, vilken mage!!!!!! Det ser ut som det ligger 15 doggs däri! Nja, jag gissar på 6 st! TÄNK om jag har rätt!
    Jaha, det blev röntgen. Det är förstås en extra trygghet. Ska bli spännande att höra hur många bebisar det ligger där inne <3
    Det kommer gå så bra alltihop! Det är jag övertygad om! Alma är typ född till att vara mamma!
    Stor kram från mig och lilla flocken!

    SvaraRadera
  2. Visst har hon blivit stor!!
    Ja det känns tryckt att åtminstone ha ett hum om hur många som ska ut :)
    Kramar!!

    SvaraRadera