söndag 15 juni 2014

Franska Bulldog specialen

Igår var det dax för Franska bulldog specialen i Avesta.
Det blev en tidig morgon för mig och Sonja.

Hela 141 frallor ställdes ut, så konkurrensen var stenhård.

Domaren var Paul Stanton.
Jag tycker han var bra. Han gick igenom hundarna noggrant och talade om vad hur han tänkte och tyckte.
Han ville ha mer massa på Sonja och det kan jag hålla med om. 
Hon är fortfarande så ung så det kommer!
Jag vill gärna hålla mina hundar lite smäckrare när de växer, men det är ju smaksak  :)
Han tyckte mycket om hennes huvud och ögon!
Hon fick Very Good.
Lite shopping blev det också, som tuggis av hjorthorn, gummiben och en fäll till valparna

Det är så kul att vara ute med Sonja på olika tillställningar för hon drar liksom till sig folk.
Det var ju FULLT med frallor men alla kom fram till Sonja och gosade med henne.....Och ja Sonja NJÖT i fulla drag, hon tycker det är helt onödigt att springa runt i en ring när man kan gosa med alla härliga människor istället!!
Vi stannade inte hela dagen för jag ville hem till Alma och se till att hon fick lite mat imagen.

 Sonjas kritiklapp.
Väl hemma väntade Alma, maken och sonen.
Lite mat och sedan slappa i soffan.

Lite tuggisar.

Idag har jag och Sonja varit på hundpromenad på eftermiddagen..
Lite för varmt tyckte Sonja som jag fick svalka av med trädgårdsslangen när vi kom hem :)


4 kommentarer:

  1. Hej! Var väldigt kul att träffa dig och Sonja igår! Hon var så himla go och var jag inte såld på frallor tidigare så är jag det helt klart nu! Min faster som var med, fastnade också för dom ;) och min far! Som jag också lyckades få dit ;)

    Kommer följa din blogg med glädje och hoppas allt kommer gå bra med valpningen!

    Hälsningar Annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annie!!
      Det var jättekul att träffa er med!!
      Va roligt att din far också föll för frallorna!! :)
      Ni är välkomna hit och gosa med hundarna när ni vill!!
      //Alexandra

      Radera
  2. Vad kul med utställningen!! Alltid så roligt att träffa hundfolk och att få sin hund bedömd.
    Hundpromenaden var som vanligt fantastiskt trevlig! Kul att få träffas.
    Stor kram från mig och lilla, galna flocken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var som vanligt jättekul!!
      Det är ett härligt gäng!! :)
      Kramar!!

      Radera