fredag 13 juni 2014

Röntgen!!

Idag  var det först skolavslutning för Lucas.
 Efter det ilfart till Örebro och röntga Alma för att få ett hum om hur många valpar som bor i magen.
Han kunde se åtminstone 3 st. 
Jag tar och tittar på röntgenbilder dagligen i mitt jobb på käkkirurgen så jag kunde direkt se de små bebisarna <3
Så häftigt!!
Alma är ju på dag 47 räknat från den dagen då hon parades, men det kan ju gå några dagar innan äggen är mogna för befruktning så ibland kan man behöva lägga på några dagar.
Veterinären sa att om hon var på dag 47 så skulle skelettet vara mer synligt så troligt är att vi kan lägga på några dagar. 

Jag frågade om fodret då hon vägrar att äta acana just nu (vilket är ett superbra foder)
Han tyckte att vi skulle testa om hon vill ha något annat så hon får i sig det hon behöver.
Det enda jag kunde komma på var ett mousse foder från Granngården som hon gärna äter, kanske inte det bästa men....
Ok, sa the vet, testa det.
Det blev att ta vägen förbi Granngården och inhandla några burkar och jo då det äter hon åtminstone idag :)

Efter det blev det hem och bada Sonja och packa för imorgon då jag och Sonja ska till Avesta på fransk bulldog specialen, över 140 frallor är anmälda.....
Få se hur det går :)

Lite röntgenbilder.


 Om ni tittar från "datorpilen" (pilen är mitt på den första ballongen) och bakåt så ser ni 3 st "ballonger" vid bukväggen i dessa kan man ana 1 valp i varje!!


Trevlig fredag kväll!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar